Op je zelf wonen, waar op letten? (zie extra uitleg)

Ben nu 23 geworden en begonnen met het reageren op sociale huurwoningen.
Ik ben echter iemand die er absoluut niet van houdt om voor verrassingen te staan!

Ik heb zelf al een hele hoop uitgezocht, maar ik wil graag zoveel mogelijk tips!

Wat ik zover al weet:
# Huursubsidie aanvragen
# Uitschrijven bij ouders, inschrijven bij nieuw adres
# Inboedelverzekering afsluiten

Als mensen ervaringen en tips willen delen zou echt fantastisch zijn!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat er een kamer voor visite/familie aanwezig is! (A)

Je moet van tevoren altijd even uitzoeken of je de totale vaste lasten (huur, verzekeringen, energierekening) zelf kunt betalen en dan ook nog geld overhoudt om de rest van de maand door te komen.

Hallo Gijs, Ik weet heel veel tips voor je. http://www.hoewerktdat.com/ Dit boekje heb ik ook voor mijn kideren. Alle vragen die je maar kunt bedenken, staan duidelijk en overzichtelijk hierin. Het is een praktische hulpgids voor IEDEREEN di zelfstandig gaat wonen. Zo super! Als je dit gelezen hebt kom je niet voor verrassingen te staan.

Inboedelverzekering kan je pas aanvragen als je hele huis hebt ingericht en daar de waarde van weet incl.TV radio etc. En of je huurprijs inc of exc is . Huursubsidie via digiD.nl Uitschrijden en inschrijfen via gemeente en kan alleen met je huur contract.

Ten eerste wil ik kwijt, dat ik het super van je vind, die instelling van, niet voor verrassingen komen te staan. Als toevoeging op eerder antwoorden, let ook op, als je aanslagen krijgt, of je voor kwijtschelding in aanmerking kan komen, zoals bij gemeentelijke belastingen. En let ook op dat je bij de belastingdienst niets laat liggen, want ze komen het niet brengen;). Het zal geheel aan jouw situatie liggen verder, werk, uitkering,, wajong, maar laat je anders ook voorlichten bij de gemeente. Succes in ieder geval !

Een tip kan ik met je delen, maak voor jezelf een lijstje wat je in en uitgaven zijn, en kijk hoe je rond kan komen, als je dat gedaan hebt begin je aan een nieuwe fase in je leven... Veel succes!

Let er op bij de prijs van huurwoningen, dat die vaak exclusief zijn! Kijk goed of je nog gaat rondkomen als de maandelijkse prijs van gas water licht er nog bij komt! Hou er ook rekening mee dat als je nog moet schilderen, vloerbedekking en gordijnen kopen enz, dit ook meer gaat kosten dan je waarschijnlijk denkt.. Weet niet of je een auto hebt, maar anders kun je ook van te voren kijken of er een (goedkope) supermarkt in de buurt zit, het is namelijk echt niet handig om 3 km te moeten fietsen met zware tassen.. Weet niet of je gaat huren via de woningbouw of iets dergelijks, maar schrijf je gelijk weer opnieuw in.. Als je over een paar jaar naar iets anders wilt heb je weer opnieuw inschrijftijd nodig.. (Bij mij werkt dat zo althans..) Denk eraan dat je rookmelders op gaat hangen! Vergeet ook niet om adreswijzigingen te sturen naar alle tandarts, ziekteverzekering en al dat soort dingen. Naast een inboedelverzekering zou ik ook een rechtsbijstandverzekering, en een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten als je die nog niet hebt.. Verder vond ik het antwoord van de kwijtscheldingen heel goed! Dat kan bij mij voor de gemeentelijke heffingen en voor de waterschapsbelasting.

Zodra je je nieuwe adres weet, daar gelijk internet aanvragen. Anders zit je misschien weken zonder aansluiting ;-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100