Op een rommelmarkt vond ik deze bus.Wat voor bus is dit ? Waar werd hij voor gebruikt?

Toegevoegd na 5 minuten:
hij is ongeveer 30 cm hoog en van blik of zink gemaakt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een rood beschilderde melkbus.
voor melk werd ie dan gebruikt en misschien ook wel als spaarpot in die tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kwam op internet deze tegen in een woonwinkel. Het zou dus kunnen dat jouw bus ook zoiets is, maar dan door iemand mooi beschilderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is absoluut geen melkbus, zoals anderen dachten. Ik heb meer het idee dat er vroeger kruiden, koffie of zoiets in werd gedaan. Maar beslist geen melk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is vast een koffiebonen bus, maar mijn familie op de boederij deed er 30 jaar terug al melk, of het afschepte room, in dat vonden ze ook er handig.

hij lijkt ook verdacht veel op een grote melkbus.