Hoeveel keer de inhoud van grijze kliko huisvuibakken past in 1 vuilniswagen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
8.1K

Het beste antwoord

Een beetje vuilniswagen kan zo'n 20m3 aan vuil vervoeren. zie de link voor verschillende soorten vuilniswagens en hun inhoud.

een standaard kliko is 120 liter. je hebt ze overigens ook in 240 liter.

1m3 is 1000 liter

20m3 = 20.000 liter

20.000 delen door 120 l=167 kliko's
20.000 delen door 240= 83 kliko's
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Vergeet je niet dat het vuilnis wordt samengeperst?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die 240 is de standaardmaat hier.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
vuilnis wordt inderdaad samengeperst en niet alle kliko's zullen tot de nok gevuld zijn. echter je moet bij een berekening ergens van uit gaan. in theorie kan de kliko natuurlijk tot de nok gevuld zijn met niet samenpersbaar afval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hier zijn bijna alle kliko's tot de nok toe gevuld, we betalen per lediging.
80 blijf heel weinig, dat is een paar straten, dan kunnen ze heen en weer blijven rijden, naar een verzamelpunt.
Wel een + want anders wordt het gokken.
Laadvermogen lijkt me een beter uitgangspunt, dat ligt rond de 10.000 kg, maar hoeveel zit er in een gemiddelde kliko van 240 liter?
30kg?
Dan 10.000 / 30= 333 en dat vind ik nog steeds weinig kliko's eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje voor je antwoord.