Welke soort en grootte brandblusser is geschikt voor in huis ?

Welke brandblusser voldoet voor huiselijk gebruik bij nood ? een 1 liter voldoende of is een 6liter echt nodig ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

een schuimblusser van 6 liter is voldoende voor ongeveer een minuut...ik heb deze ook 2 in huis.. daarnaast heb ik een aantal blusdekens die moeten ze eigenlijk verplicht stellen...

Toegevoegd na 3 minuten:
ik heb een nuttige tip site voor je gevonden...

http://www.brandweersittard.com/NL/Preventie/Kleine%20blusmiddelen.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een grote. Je hebt ruimte genoeg en kijk wel waar je het ophangt. In de auto kun je vanwege de ruimte in ieder geval een kleintje bij je hebben..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt helemaal af van je interieur en de brandbaarheid daarvan. Zelf had ik altijd twee poederblussers van 2 kg (geven wel een ravage) en heb nu ook een blusdeken (is vaak toereikend als je er snel bij bent).