als ze mijn raam inslaan en komen binnen door de deur open te maken (van binnen uit via het kapotte raam) keert de verzekering dan uit bij diefstal??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (4)

Ja, want er zijn inbraak sporen. Het inbraak spoor is namelijk het ingeslagen raampje. Had de inbreker jouw sleutel in bezit dan zouden de gestolen spullen niet worden vergoed, omdat er dan geen inbraak sporen zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, het blijft inbraak, met sporen om het te bewijzen. Dat de deur van binnenuit is geopend doet daar niet aan af. Dit is een veelgebruikte methode om in te breken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de verzekering hoort uit te keren.
De kapotgeslagen ruit is het bewijs voor braak, dwz onrechtmatig toegang verkrijgen tot jouw woning.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel braak echter er bestaat een kans dat het tegen je wordt gebruikt dat de deur kennelijk zo eenvoudig was te openen. Sleutels moet je op een veilige plek ver weg van de deur houden.