Als men een hoekhuis bouwt, hoe bepaalt men dan bij welke straat dit huis hoort?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.5K

Antwoorden (5)

Ik neem aan, als je het simpel wilt houden, dat je uitgaat van de straat waar je voordeur dus huisnummer aan zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt bepaald waar de voordeur is geplaatst. Eigenlijk heel simpel :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn 3 mogelijkheden in je vraag;

1. Als het huis vrijstaand is wordt er bij het verkoop van de kavel bouwgrond door de gemeente bepaald om welk adres het gaat (bestemmingsplan)! Dan maakt het vervolgens niet uit waar de voordeur wordt geplaatst...

2 Bij een rijtje of 2-onder-1 kap is het makkelijk, dan bewoon je dezelde straat als de rest van de rij!

3. Bij een huizenblok (dar dus de hoek om gaat) geldt hetzelfde als bij 1 dan staat het vaak al vast voor dat de tekeningen op tafel komen, of het gaat in overleg met de architect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om het paadje wat naar de voordeur loopt.
Ik woonde op een hoek, mijn voordeur was aan de voorkant van huis geplaatst, maar paadje kwam van opzij, dus straatnaam van zijweg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk is het simpel,Als je op een hoek huis woont word het bepaald aan welke kant je voordeur is en die kan nooit aan beide kanten van een straat zijn

Toegevoegd na 1 minuut:
in een hoek huis woont nartuurlijk