We hebben een huis gekocht. Maar op de buitenmuur zitten grafitty tekeningen. Hoe kan je die het beste verwijderen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Ligt er een beetje aan of het een bakstenen of gestucte muur is.
Bij baksteen:
Verfafbijt zal (deels) helpen, maar de te behandelen plekken zullen dan lichter opkleuren na reiniging. Diepreinigen (in poreuze) ondergrond wordt al moeilijk; stevig nabehandelen -van het hele oppervlak- met een hogedruk spuit is dan mogelijk de oplossing.
Bij een gestucte muur wordt het wat eenvoudiger. Eerst reinigen met verfafbijt, vervolgens reinigen / schoon spuiten, dan de grafittyplekken isoleren met oog op achtergebleven inhoudsstoffen. Tot slot opnieuw schilderen met een acryllatex (voor buiten)
Deze procedure (latex) kan je bij baksteen ook aanhouden, maar dan moet je een mooi afgebakend deel hebben waar dit mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er zijn bedrijven die daar gespecialiseerd in zijn, maar je kunt het ook zelf doen met bijvoorbeeld Grafity Remover.

Kijk voor meer informatie op de link:

http://www.klusopedia.nl/klussen/Graffiti_verwijderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou er overheen kunnen verven, misschien wel de makkelijkste oplossing. (Behalve als het één, relatief klein, tekeningetje is, natuurlijk.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk als eerste aan een hogedrukspuit, maar beschadig je de voegen mee. Het mooiste resultaat zal zijn zandstralen via een deskundig bedrijf, maar dan ben je wel een paar honderd euro kwijt (gevelreiniging). tuurlijk is schilderen ook een optie, maar schilderen moet je dan voortaan bijhouden.