Kan je in een rijtjes(boven)huis de verwarming geheel uit laten staan?

of loop je dan toch risico op het bevriezen van leidingen?

ik zorg voor de plantjes van mijn buuf, die voor drie weken is afgereisd naar thailand.
ik wil eigenlijk niet aan de verwarming zitten, maar tegelijkertijd wil ik wel goed voor haar huis zorgen.

Rieneke1
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Het is raadzaam om tijdens vorst alle radiatoren een beetje open te houden om bevriezen te voorkomen. Als het thermosstaat kranen betreft is dat de * aanduiding. Gewone kranen een kwartslag open laten.
De kamerthermosstaat minimaal op 10 graden zetten met de radiatoren in de kamer open, anders heeft het nog geen zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me een prima antwoord. Als je de CV op 10 graden (of 15) kunt instellen, zal deze nauwelijks aanslaan.

Andere antwoorden (1)

bij een rijtjes huis lijkt me als er van beide kanten warmte komt,het niet nodig om de verwarming aan te laten, leidingen bevriezen bij een hoge min temperatuur...
je zou de verwarming een klein beetje aan kunnen zetten, tegen die tijd wanneer je buuf weer thuis komt.. dan is t aangenaam binnen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
ervaringen uit het verleden heeft geleerd dat ook een rijtjes huis (en zeker een bovenhuis) ook iets de verwarming aan moet laten staan, want de leidingen kunnen wel degelijk springen. 10 graden is het advies.