Is er een handige checklist te vinden voor bezichtigingen?

Ik moet er binnenkort ook weer aan geloven, en vroeg me af of er ergens online een goede checklist te vinden was voor woning-bezichtigingen. Eventueel tips uit eigen ervaring zouden ook heel handig zijn!

Toegevoegd na 5 uur:
Voor de duidelijkheid (ik zie dat er misverstanden ontstaan): Ik ben in deze aan het bezichtigen, niet aan het verkopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.5K

Het beste antwoord

ik kreeg als goede tip

loop eens door het huis met de ogen van iemand die voor het eerst komt, kijk wat positief en negatief is (en doe iets aan de negatieve punten).

verder, als je nog verf hebt, stip de kale plekken op deuren en kozijnen aan, scheelt ECHT

haal zeer persoonlijke zaken even weg, foto's ed maken dat iemand zich niet kan vereenzelvigen met een huis

en, appeltaart schijnt niet meer te helpen maar een prettige geur is toch goed denk ik

Toegevoegd na 20 uur:
tips voor een koper.
eigenlijk weet je of je een huis wilt of niet maar om huizen met elkaar te kunnen vergelijken (los van een aankoopkeuring ed) hadden wij een weeglijstje gemaakt.

wij gaven per huis punten voor: de maat van de woonkamer, de ligging van het huis, de maat van de tuin, het aantal kamer etc
we hadden daar ook nog weegfactoren aan toegevoegd dus bijv de maat van de woonkamer telde zwaarder dan de maat van de tuin, afstand tot de winkels, afstand tot openbaar vervoer etc

zo geef je elk huis een soort eindcijfer en kun je verschillende huizen toch een beetje met elkaar vergelijken
amigo
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Die is er nog niet echt als je echt specifieke wensen hebt. Maak je eigen lijstje met hulp van Funda.

Ik wilde graag een huis met garage en achterom bereikbaar met de auto. Dit was niet als voorkeur te vermelden. Ik ben er een avond voor gaan zitten en heb mijn eigen lijsje gemaakt.
En ik heb het gevonden! Ik woon er nu bijna een jaar :-)
Succes!