Het mag wel, maar een orchidee is een epyfiet. Die zit normaal ook op de boom niet in het felle zonlicht. De plant heeft liefst een beetje indirect licht nodig.

Het is een beetje afhankelijk van de soort. Er zijn soorten die nauwelijks licht nodig hebben en soorten die van nature hoog in de bomen groeien en wel veel licht verdragen.

Je kunt ze dus best voor het raam zetten, maar als de zon er fel op schijnt kan je ze het beste even verplaatsen.

Toegevoegd na 54 seconden:
Bijgaand meer informatie over de verzorging van orchideeën.

Toegevoegd na 5 minuten:
NB. Als de plant teveel zonlicht krijgt verbranden de bladeren. Ze worden hard en verschrompelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Mijn ervaring is dat de bloemen van de orchidee heel goed tegen de zon kunnen, maar dat de bladeren geel worden en uiteindelijk verdrogen.
Dus bij felle zon, toch even afschermen.
13 jaar geleden
het kan wel maar dan moet je ze meer water geven dan als ze in de schaduw staan\