ik wil een fontein laten spuiten zonder stroom of energie

in baby tal please

Toegevoegd na 1 minuut:
tal moet natuurlijk taal zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
7.5K

Het beste antwoord

Dat zou alleen een fontein op solar (zonne)energie
kunnen zijn. Ze zijn er al voor €55.-, (bron) dan drijft hij op het water. Je hebt ze ook voor op het terras op een kolom.
Je kunt ook bij sommige `s avonds led verlichting laten branden. Maar ja, hoe duurder ze zijn, hoe meer zonlicht wordt opgeslagen en hoe langer hij werkt.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goede info

Andere antwoorden (11)

Dat zal je niet gaan lukken MrBean! Hoe je het ook wendt of keert, altijd zal er energie nodig zijn om het fontijntje te laten functioneren. Er zijn wel varianten die op zonne energie werken. Maar óók daar weer: energie kost 't.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder extra energie te hoeven toevoegen kan dit alleen door hoogte verschil tussen het aangevoerde water en de dan lager geplaatste fontein. Dit bijv in combinatie met de waterdruk van de waterleiding.

Echt zonder energie is in zo'n geval natuurlijk geen sprake, maar zelf energie toevoegen hoeft dan niet.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je zou een serie watertonnen ergens hoog kunnen neerzetten, die gevuld worden door de regengoten. Een slangetje van de in serie gezette regentonnen naar je fontein en voila. Natuurlijk.. Als de tonnen leeg zijn stopt het water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is mogelijk, maar dan zal je een soort van watertoren moeten hebben die druk op het water houdt. En die uiteraard zelf moeten bijvullen gezien je geen stroom wil verbruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een hoop cola en mentos kun je een heel eind komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja inderdaad dat lijkt mij het beste antwoord, want er word niet gesproken over welke fontein. ;)
je kunt een soort pomp aandrijven door aansluiting op je fiets,trappen maar.
13 jaar geleden
Neem zoveel mogelijk water in je mond. Ga plat op je rug liggen. Steek een rietje tussen je lippen. Nu zo hard mogelijk blazen en voila een fontein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt me de oplossing!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas is dat nog niet zo gemakkelijk.. energie moet altijd ergens vandaan komen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan moet je zorgen voor een ENORME waterdruk,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er bestaan oude paleistuinen, die veel werkende fonteinen hebben, die het water krijgen aangevoerd van een hoger gelegen beek, in ons land lijkt me dat nergens haalbaar, maar het kan dus wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
toegevoerd water van een hoger gelegen gebied is ook toevoer van energie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is waar, maar alles is energie, maar dit was niet de bedoeling van de vraag denk ik.