ik wil een fontein laten spuiten zonder stroom of energie

in baby tal please

Toegevoegd na 1 minuut:
tal moet natuurlijk taal zijn

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat zou alleen een fontein op solar (zonne)energie kunnen zijn. Ze zijn er al voor €55.-, (bron) dan drijft hij op het water. Je hebt ze ook voor op het terras op een kolom. Je kunt ook bij sommige `s avonds led verlichting laten branden. Maar ja, hoe duurder ze zijn, hoe meer zonlicht wordt opgeslagen en hoe langer hij werkt.

Bronnen:
http://shop.strato.com/epages/61325559.sf/...

Dat zal je niet gaan lukken MrBean! Hoe je het ook wendt of keert, altijd zal er energie nodig zijn om het fontijntje te laten functioneren. Er zijn wel varianten die op zonne energie werken. Maar óók daar weer: energie kost 't.....

Zonder extra energie te hoeven toevoegen kan dit alleen door hoogte verschil tussen het aangevoerde water en de dan lager geplaatste fontein. Dit bijv in combinatie met de waterdruk van de waterleiding. Echt zonder energie is in zo'n geval natuurlijk geen sprake, maar zelf energie toevoegen hoeft dan niet.

Je zou een serie watertonnen ergens hoog kunnen neerzetten, die gevuld worden door de regengoten. Een slangetje van de in serie gezette regentonnen naar je fontein en voila. Natuurlijk.. Als de tonnen leeg zijn stopt het water.

Het is mogelijk, maar dan zal je een soort van watertoren moeten hebben die druk op het water houdt. En die uiteraard zelf moeten bijvullen gezien je geen stroom wil verbruiken.

Met een hoop cola en mentos kun je een heel eind komen.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=4FHrfUMh94U

je kunt een soort pomp aandrijven door aansluiting op je fiets,trappen maar.

Neem zoveel mogelijk water in je mond. Ga plat op je rug liggen. Steek een rietje tussen je lippen. Nu zo hard mogelijk blazen en voila een fontein.

Dit lijkt me de oplossing!

Helaas is dat nog niet zo gemakkelijk.. energie moet altijd ergens vandaan komen..

dan moet je zorgen voor een ENORME waterdruk,

Er bestaan oude paleistuinen, die veel werkende fonteinen hebben, die het water krijgen aangevoerd van een hoger gelegen beek, in ons land lijkt me dat nergens haalbaar, maar het kan dus wel!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100