hoe kan ik zelf kweken van eigen planten vogend jaar ?

zou zelf groente willen kweken maar weet niet hoe ik dat moet doen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Je hoeft niet te wachten tot volgend jaar, je kan nu nog veel groente zaaien, of jonge plantjes kopen.
Groente is natuurlijk wel een heel breed begrip, maar in z'n algemeenheid doet veel groente het goed in de volle zon, met voldoende water en voedsel.
Als je in potten kweekt, neem dan een zo groot mogelijke pot.
Voor specifieke groente google je gewoon: verzorging opkweken xxxxx (hier noem je de groente waar je info over wil hebben), en de rest wijst zich vanzelf.
Succes en veel tuinierplezier!
Rieneke1
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is per groente verschillend. En zelf een en dezelfde groente soort kan op diverse manieren worden op-geteeld.
Zo kan je sla in het vroege voorjaar al onder glas kweken, en later in het jaar kan het direct in de volle grond.
Gelukkig staat alle info die je nodig hebt achterop de zakjes zaad, welk je in het voorjaar bij de tuincentra, boerenbond, welkoop kan kopen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt nu nog genoeg groenten kweken trouwens. Ik zelf heb net de sla gezaaid. en de boerenkool gaat binnen kort ook de grond in