Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik verf (witte alkydlak) uit mijn haar?

Ik heb kozijnen geverfd en met mijn haar tegen de verf aan gestaan. Heeft er iemand tips hoe ik deze weer uit mijn haar krijg? Terpentine lijkt me niet goed voor mijn haar. Bovendien verf ik mijn haar altijd rood, dus verdwijnt dan niet de haarverf? Of zal ik maar gewoon er weer een spoeling overheen gooien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
9.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ik laat het maar zitten, het slijt eruit en ook best nog wel snel.
en ik schilder heel veel huisjes en heb zwart lang haar, dus nee maar aan dat het egt snel eruit gesleten is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Schaartje?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het één klein vlekje is wil ik er wel eens zo'n doekje langshalen waar je ook verfvingers mee schoon kunt maken maar dat is vast slecht voor je haar en stinkt.

Gewoon heel goed wassen met shampoo helpt volgens mij ook wel want de eerste dag hoor ik vaak: jij hebt zeker geverfd, ha ha, zit er ook nog wat op de muur??? Maar na een paar dagen hoor ik niemand er meer over.

Toegevoegd na 1 minuut:
o ja, en de volgende keer zo'n basketbalpetje opzetten, haar eronder en nooit meer ellende
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden
Als je het er uit wil hebben zijn er twee methodes: oplosmiddel gebruiken of mechanisch. Mechanisch is een mooi woord voor knippen en oplosmiddel is in dit geval terpentine (als het er kort in zit) of wasbenzine, aceton als het langer d'r inzit. Dat gaat zeker wat interactie aan met je haarverf. Hoop dat de vlek niet te groot is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is een likje verf in het haar wel een charmant fashion statement voor de moderne metro-vrouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding