Hoe krijg ik verf (witte alkydlak) uit mijn haar?

Ik heb kozijnen geverfd en met mijn haar tegen de verf aan gestaan. Heeft er iemand tips hoe ik deze weer uit mijn haar krijg? Terpentine lijkt me niet goed voor mijn haar. Bovendien verf ik mijn haar altijd rood, dus verdwijnt dan niet de haarverf? Of zal ik maar gewoon er weer een spoeling overheen gooien?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ik laat het maar zitten, het slijt eruit en ook best nog wel snel. en ik schilder heel veel huisjes en heb zwart lang haar, dus nee maar aan dat het egt snel eruit gesleten is.

Als je het er uit wil hebben zijn er twee methodes: oplosmiddel gebruiken of mechanisch. Mechanisch is een mooi woord voor knippen en oplosmiddel is in dit geval terpentine (als het er kort in zit) of wasbenzine, aceton als het langer d'r inzit. Dat gaat zeker wat interactie aan met je haarverf. Hoop dat de vlek niet te groot is. Toegevoegd na 1 minuut: Overigens is een likje verf in het haar wel een charmant fashion statement voor de moderne metro-vrouw.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100