wat is een bloementeelt? wat word er mee bedoeld? en waarom bestaat er een bloementeelt? en heb je er dan nog meer info over? het is voor een project!

we hebben een project over bloementeelt en we hebben nog helemaal niks we willen graag heel veel info om door te gaan met het project!!!!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Antwoorden (4)

Bloementeelt is het kweken van bloemen. En dat wordt gedaan omdat mensen graag bloemen in huis hebben. Denk aan de teelt van rozen in Kenya of die van Tulpen in Noord Holland. Die bloemen leveren zo veel geld op, dat ze per vliegtuig over de gehele wereld verscheept worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bloemen, bollen en planten
Met bloementeelt wordt bedoeld de kweek van bloembollen, snijbloemen, potplanten, perkplanten en trekheesters. Door veredeling, een goede opslagtechniek en vakbekwame regeling van temperatuur, vochtigheid en lichtintensiteit is men er in Nederland in geslaagd veel meer en grotere bolgewassen te oogsten dan onder natuurlijke omstandigheden mogelijk zou zijn.
Onder de link is nog meer info te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De teelt van bloemen is in de twintigste eeuw een belangrijke Nederlandse economische sector geworden. Bloemen uit Holland zijn nu een begrip in het buitenland en de bloementelers uit Nederland staan sindsdien in de wereld in hoog aanzien

http://www.absolutefacts.nl/geschiedenis/data/bloementeelt.htm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sierteelt

Even verder googlen en je vind vanalles!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen er nogvolop natuur aanwezig was, ging men het veld in om bloemen te plukken, toen dat opraakt is men de bloemen gaan kweken op een kwekerij in de volle grond, later wilde de mensen ook bloemen hebben als ze buiten niet meer konden groeien, ze zijn toen in verwarmde kassen bloemen gaan kweken, tegenwoordig worden ook veel bloemen ingevlogen uit het buitenland waar het warm genoeg is om ze weer buiten te kweken en ze daar geen energieverslindende kassen nodig voor hebben.
Ons land staat op de eerste plaats van de wereld in het kweken van bloemen!!