Verkoopt de AH strooizout?

Mijn stoepje was vanmorgen alweer lekker glad. Ik ga zo een stukje wandelen in mijn pauze en kom langs een Albert Heijn. Zou ik daar terecht kunnen voor een zakje strooizout?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.5K

Het beste antwoord

gewoon keukenzout is prima hoor en dat kan je daar nu vast nog wel krijgen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgens mij kan je een gratis 10 ltr emmer mee nemen naar de gemeente, en dan krijg je gratis strooizout. Volgens mij is dat zo bij elke gemeente.
Hier in Hengelo bv is het op de plek waar we het grof vuil naar toe kunnen brengen. Ik denk dat je op internet kan kijken waar die ophaal plek is in jou gemeente. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lastige is dat dat pas in het weekend (als ze dan überhaupt open zijn) een optie zou zijn. Ik ben fulltimer die op anderhalf à twee uur afstand van huis werkt, dus heb ik geen tijd om langs de gemeente te gaan. Vandaar mijn vraag of specifiek de AH dit verkoopt: daar kom ik wél langs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, maar ik denk dat de AH het ook wel verkoopt. en anders idd het keukenzout, dat werkt prima. Mocht je dat op hebben, dan werkt zelfs badzout nog...strooi ze
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dank je! Ik had trouwens toch nog even gekeken bij mijn gemeente: die doen expliciet niet aan strooizout verstrekken. Blijkbaar toch geen landelijk beleid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja... Dat is pech hebben. Misschien is het dan een idee om zaterdag bij een bouw- doe-het-zelf bedrijf een zak te gaan halen. Ik denk dat je zaterdag wel tijd hebt toch?
Hoe ook, iig succes, komt vast goed!
alle zout werkt als strooizout. dus ook keukenzout. het is alleen wat duurder, dan strooizout en dus is het zonde om dat te gebruiken.
bovendien is er meer energie in gestopt om het zuiver te kruigen, zodat het gebruik van strooizout ook klimaatvriendelijker is. (milieuvriendelijk?)
de meeste doe het zelf zaken verkopen strooizout. Ik was van de week in een vestiging van Fixet en zag daar diverse zakken van 25 kg liggen. Ik ga er van uit, dat Gamma, Karwei, Boerenbond, enz enz enz dat ook wel hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beter dan bij de AH, kun je bij een bouwmarkt of tuincentrum kijken. Keukenzout werkt ook, maar is een erg dure oplossing.

En inderdaad bieden veel gemeenten ook gratis strooizout aan, maar het zal wel even zoeken worden om uit te zoeken of en waar dat in jouw gemeente het geval is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad gewoon (goedkoop keuken-) zout werkt en da's voor jou op dit moment de handigste optie. Mijn advies is: als je denkt dat het gaat sneeuwen een bezem (binnen) bij de deur zetten en meteen gaan vegen als je naar buiten loopt. Wanneer er nog niet over de sneeuw gelopen is, kun je het heel makkelijk wegvegen. Als je er eerst over loopt, koekt het vast en wordt het ijs (glad) en niet meer te vegen. Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben meer van er helemaal niks aan doen. (niet uit luiheid) Wel iets gladder dan super schoon en strooien, maar geen kans op ijzel en het beste voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, zout is NIET goed voor het milieu, absoluut waar! Alleen vraag ik me wel af waarom het dan zo overmatig (m.n. vorig jaar) wordt gestrooid door de overheid...
Dus blijft "vegen" over als beste optie, denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in een portiekflat, helaas was het al voorbij het veegstadium voordat ik gisteren thuiskwam. Typisch zo'n geval waar niemand zich er verantwoordelijk voor voelt omdat er zoveel mensen wonen (acht woningen waarvan drie studentenhuizen). Maar intussen wil ik graag 's ochtends de deur uit kunnen stappen zonder mijn nek te breken, dus tja, dan zelf maar strooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snap ik! Heb je ondertussen het zout al gekocht, want je pauze zal al wel voorbij zijn...;-)
Appie is ook 's avonds open??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, heb net dan maar een bus keukenzout van een pond gekocht. De grotere pakken waren uitverkocht, blijkbaar ben ik niet de enige met zoutbehoefte.