Mijn wc raakt steeds weer opnieuw verstopt wat kan ik nu het beste doen om dit te verhelpen. Ik word er nu zo onderhand zat van vr gr Natalka

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
13.4K
Kimath
13 jaar geleden
Hoe groot is de stortbak? Wij hebben een toilet thuis met kleine stortbak (6 liter dacht ik), als je daar een grote boodschap op doet, spoelt het niet goed weg. Die wc gebruiken we nu alleen voor als je 's nachts moet plassen.

Antwoorden (7)

Een loodgieter bellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
woon je in een huurhuis?
bel de woningstichting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eerst eens na waarom die steeds verstopt raakt. Als je bijvoorbeeld warm vet (jus of zo die je weggooit) door de wc spoelt, dan kan je er op wachten dat het vet koud wordt in de leiding vlak onder je wc en dat het daar stolt, dus gaat verstoppen. Ook sanitairdoekjes (vochtig toiletpapier, maandverband, inlegkruisjes etc) moet je niet door het toilet wegspoelen.

en verder kan je het natuurlijk laten oplossen door een loodgieter.
itsme
13 jaar geleden
Een een deskundige benaderen. En vooral geen ontstoppingsmiddel gebruiken. Deze tast namelijk je leidingen aan (maakt ze ruw) waardoor je dus eerder weer een verstopping krijgt. Beter is er er heet sodawater door te gooien. En blijf je problemen houden er toch eens een expert naar te laten kijken. Er kan ook iets mis zijn met je afvoer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste natalka,ik had het zelfde probleem.mijn afvoer liep voor geen meter,na veel gepruts met de tuinslang .heb ik toch maar besloten om aako een rioolontstoppingsbedrijf te bellen.deze zijn gekomen en die hebben doormidden van een rioolcamera het probleem opgespoord er bleken wortels van de boom van mijn buurman,in riool te zijn gegroeid reparatie volgde en het is toen opgelost
Grt willem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden hetzelfde probleem. Wij wonen in een oud arbeidershuisje in het hoge noorden. Onze leidingen zijn om die reden dun. Als wij wc-papier gebruiken dan kopen we nu met 2 lagen. Dus niet van dat luxe papier want dan raakt de boel verstopt. Daarnaast laten we 1 x per jaar met de hele buurt de leiding doorblazen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het beste een professioneel ontstoppingsbedrijf bellen, dan ben je van die verstopte w.c. eindelijk af.