Je kunt ook witte rozen kopen en deze enkele uren in blauwe voedingskleurstof zetten. Maar een roos heeft een houtachtige stam, het zal niet zo goed pakken als bijvoorbeeld een tulp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

op de markt bij de bloemmist

Toegevoegd na 6 minuten:
er worden wel blauwe rozen verkocht hoor ik heb vorig jaar op de markt gekocht in breda bij de bloemist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vorig jaar had ik ergens gelezen dat de blauwe rozen niet in Nederland verkocht worden. Hiervoor kun je het beste naar Japan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Engeland.

In mijn periode dat ik voor de klok hebt gewerkt op de bloemenveiling zagen we van de 80.000 rozen per dag maar een klein deel blauwe rozen. En 100% van deze blauwe rozen ging naar Engeland.

Overigens zijn blauwe rozen (in elk geval tot 10 jaar terug) geverfd en niet echt blauw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je labratje, Ik heb ze net gelezen inderdaad. Toen ik mijn antwoord schreef stond die van jou er nog niet natuurlijk ;) Interessant stukje, vooral het: Mensen kopen geen geverfde rozen omdat ze niet natuurlijk zijn, maar hebben geen probleem met het toevoegen van pigment uit een andere bloem (wat ook verven is, maar dan van binnen uit).
Ik ken wel een kweker.
Blauwe rozen staan steeds in zijn catalogus (zwarte ook)
Een adres heb ik , maar the website is off-line

http://www.groen.net/magazine.asp?r=54&item=11490

Toegevoegd na 1 uur:
De rozen die ik bedoel zijn niet fel-blauw , meer blauw neigend naar lila .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
website is niet echt off-line, alleen er is nog geen actieve website. Het is niet zo dat de website niet meer bestaat oid.