Wat kost spauwmuurisolatie?

Ik wil mijn huis wat beter laten isoleren, maar twijfel wat meer op zal brengen, spauwmuurisolatie of dubbele beglazing. En wat kost spauwmuurisolatie per m2? Het is een hoekhuis, dus relatief veel buitenmuur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Spouwmuur isolatie aanbrengen is geen werk voor een doe-het-zelver. Je hebt er vakkennis en speciale spullen voor nodig. Je moet apart gaten maken in de muur om het spul in te brengen. De kosten hangen af van het gebruikte materiaal en varieren tussen 15 en 35 per m2. Hoe groter je buitenmuur des te méér je besparing. Kost wel meer, maar de warmte winst dus ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

voor minder dan 16 euro per m²
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beide zullen je veel opbrengen. Zeer zeker als je in een hoekhuis woont
ronron1212
13 jaar geleden
Spouwmuurisolatie is aan te brengen door in die gaten die je hier en daar in de buitenmuren ziet, van dat speciale spul te spuiten. In een doe het zelf bouwmarkt kan je ernaar vragen. Het schijnt ook weer niet te vol gespoten te moeten worden, anders kan je vochtproblemen in huis krijgen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Als je het door een officiele isoleerder laat doen, zijn er subsidiemogelijkheden. Kan je op het provinciehuis navragen.