wie weet een goeie manier om de ingang van de paardenstal moddervrij te houden

De ingang van de paardenstal wordt altijd een modderzooi als het regent. Wie weet daar een goeie oplossing voor, behalve klinkers leggen (die worden te glad). Ik heb al gelezen dat je er houtsnippers in kunt leggen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Toegevoegd na 14 minuten:
We hebben al een overkapping boven de ingang, dat helpt ook niet echt. Daar waar de overkapping stopt wordt het evengoed een modderzooi.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
3.5K

Het beste antwoord

Je moet er ten eerste voor zorgen dat het water weer snel weg kan. Dus een stuk afgraven en daar bijvoorbeeld puin in storten, dan er weer zand over.

Je kunt het dan wellicht ook iets hoger maken, zodat het water vooral naar de zijkanten stroomt.

Dan moet je er vervolgens nog voor zorgen dat als het regent, het niet te glibberig wordt voor de paarden.
Wij hebben wel klinkers liggen, en die worden helemaal niet te glad. Het zijn oude klinkers, dus die zijn natuurlijk niet superstrak. Dat zal schelen.

Houtsnippers werken goed, maar die zal je regelmatig moeten aanvullen. Dit is voor de paarden een betere oplossing dan kleine steentjes o.i.d. die in de hoeven gaan zitten. Stro wordt te glad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

een overkapping maken voor de stal.. net breed genoeg dat de ingang droog blijft...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik. werkt ook niet echt. Het probleem wordt alleen een paar meter verplaatst.
Een brede plank misschien? Soort van vlonder? Ik heb geen ervaring met paarden, maar misschien heb je er iets aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stro neerleggen? Neemt vocht op en maakt minder glad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat rubber matten neerleggen? Die zijn gemakkelijk schoon te spuiten met de tuinslang als ze erg vies worden.

Toegevoegd na 18 minuten:
Wat je ook nog kan proberen (weet niet of het werkt maar gewoon een ideetje) is voor de deur een stuk uitgraven en daar zand in gooien. Eventueel een soort van houten bak maken zodat het zand ook niet weg kan.

Ik denk dat houtsnippers op den duur in de modder verdwijnen. Je zal het dan regelmatig moeten aanvullen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rubberen matten had ik ook al aan gedacht. Maar welke zijn dan het beste? en waar vindt je die?
Een soort zandbak maken lijkt me niet geschikt, dan krijg je op de duur hetzelfde effect nl. een modderbad.
Aponi
13 jaar geleden
Misschien staat hier wat bij? http://www.horsefriend.nl/producten/5/379/Rubbervloeren.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dus ook al geen goed idee???
Aponi
13 jaar geleden
Weet niet hoe de situatie is. Maar begrijp dat je stalletje op het land staat. Misschien een betonplaat voor je stalletje leggen. Vraag me niet hoe dat moet en of dat zomaar overal kan, maar je ziet het wel eens meer.
Tegenover ons huis is een hondenpoeppaadje met houtsnippers, maar dat moet wel een keer of wat per jaar aangevuld worden.
Er bestaan ook van die speciale metalen roosters, of is dat vervelend voor de paarden?
En naast de weg in de polders zie je ook wel eens van die straatstenen met open stukjes er in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor ons schuurtje was het ook altijd een blubberboel. Mijn man heeft een stukje afgegraven, een stuk worteldoek gelegd, en daarover heen dolomietsplit gestort. Het blijft nu gewoon netjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat dolomietsplit niet in de hoeven zitten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet meer of minder dan kiezelstenen. Da's door jou beter te beoordelen, waarschijnlijk.
Gooi op de modder wat bovenkanten van pallets. Niet de hele onderkant erop, dat wordt te hoog en te wiebelig. Leg op de pallets regelmatig schoon stro.
Eenvoudig, effectief en goedkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die is er niet, als je de paarden naar buiten wil doen als het regenachtig weer is ,je zal als er iets of iemand door de modder of over land loopt in elk geval modder krijgen voor de ingang ,regelmatig opruimen en schoonhouden.