Wat er met mijn cycas palm aan de hand?

Mijn cycas palm heeft sinds een week twee lange sprieten gekregen (bijna een meter lang). Wat is dit? Nieuwe bladeren ofzo? Kan ik het afknippen want erg leuk staat het niet, hele plant is uit model..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Dat zijn nieuwe bladeren, die zich straks ontvouwen. Gewoon laten zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toevallig, heeft familie van mij ook zo'n plant staan.
Dit worden nieuwe bladeren. Deze groeien heel snel de hoogte in(sprieten).
Maar buigen heel langzaam zodra er nieuwe aftakkingen op komen zal je zien dat het nieuwe bladeren zijn en zal die van zelf buigen.

Paar weekjes geduld hebben!