Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik een vrouw bewonder lijkt t net of ik verliefd op haar ben. Maar het gevoel voelt anders dan wat ik heb voor mijn vriendje. wat is dit gevoel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik herken je gevoel.
Soms kom je iemand tegen die je bewondert, die jou inspireert, waar je eindeloos over zit te mijmeren: Wat een mooi mens, wat een uitstraling, wat een sterke persoonlijkheid.
Je bent als het ware tijdelijk 'in de ban' van zo'n persoon.
Dit gevoel komt heel dicht bij verliefdheid, maar dat is het niet.
Het is een aantrekkingskracht die je voelt vanwege hetgeen jou zo boeit aan een persoon.
Het heeft verder niks met sexuele gevoelens te maken, maar het ligt wel in hetzelfde straatje als verliefdheid.
Het kan er eventueel ook wel uit groeien in sommige gevallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is moeilijk te zeggen, omdat we niet weten wat je precies voelt voor je vriendje. Maar het kan prima verliefdheid zijn, of simpelweg dat je die vrouw aantrekkelijk vindt.

Dat betekent niet direct dat je lesbisch bent. Je zou bijvoorbeeld ook biseksueel kunnen zijn, of zelfs (grotendeels) hetero.

Homo-bi-hetero zijn geen vaste punten die uit elkaar liggen, ze zijn deel van een schaal met grijstinten. Je zou die schaal al beter weergeven op de volgende manier:

homo - grotendeels homo - bi met flinke voorkeur voor eigen geslacht - bi met lichte voorkeur voor eigen geslacht - bi zonder duidelijke voorkeur voor een bepaald geslacht- bi met lichte voorkeur voor het andere geslacht - bi met flinke voorkeur voor het andere geslacht - grotendeels hetero - hetero

Volgens mij zitten de meeste mensen niet helemaal aan het uiterste einde (puur homo of puur hetero) van deze schaal. Waar jij precies zit, dat is gezien je vraag iets dat je zelf nog moet ontdekken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je in dit geval gerust van bewondering kunt spreken.
(Lees meer...)
jc54
13 jaar geleden
Ik denk dat deze persoon gewoon heftige gevoelens bij je oproept. ik kan dat zelf ook hebben bij hele mooie landschappen en hele schattige dieren. Je wordt helemaal blij als je er naar kijkt en wilt het liefst blijven kijken

Verliefd is ook maar een term, misschien kun je het van een landschap of schattig baby dier nog zeggen, ik ben er helemaal weg van (= verliefd).
Niemand denkt dan, verliefd zoals op een vriendje, iedereen snapt het.

Bij een persoon anders dan bijv je vriendje lijkt het lastig en kun je de term verliefd (blijkbaar) niet gebruiken want dat geeft verwarring maar ik denk dat het een gevoel kan zijn zoals ik bijv heb bij een mooie berg. Vol bewondering en ontzag. Een soort verliefd maar dan net anders
(Lees meer...)
amigo
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding