Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een goede inboedelverzekering voor een alleenstaande in een klein huis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
539

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het ligt er maar aan, wat er in dat "kleine huis" allemaal staat. Computerapparatuur, audio/video, sieraden, kunst, etc. Om de goedkoopste (en beste) inboedelverzekering te vinden, loont het om op internet te vergelijken. De premie is afhankelijk van o.a. beveiliging, eigen risico, postcode, aantal kamers, oppervlakte etc.

In de lijst met inboedelverzekeringen kun je zien dat de duurste verzekering meestal ongeveer 2 keer zo duur is als de goedkoopste. Je kunt het beste er eens een uurtje voor uittrekken, en gewoon gaan vergelijken, b.v. op independer (zie link). Vaak kun je ook waarderingscijfers zien, zodat je niet alleen kunt kiezen voor de goedkoopste, maar ook voor een goede inboedelverzekering.

ASR en Allianz zijn duur, en Avéro en Premio goedkoop.
Er zijn overigens veel meer vergelijkingssites. Hoe meer je vergelijkt, hoe beter je beslissing. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt een inboedelmeter aanvragen, dan vul je in wat er allemaal in je huis staat, wat voor soort huis het is (inbraakgevoeligheid). Aan de hand daarvan wordt je bepaald.

Toegevoegd na 43 seconden:
wordt je premie bepaald.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
let op..persoonlijke mening! Ik vind de inboedelverzekering van fbto erg fijn.die hangt niet af van de oppervlakte maar van de waarde en is uitstekend bij een schademelding. Ook al was het bijv een zelf veroorzaakte waterschade. Je kunt ook de meeste dingen online regelen terwijl tegen een normaal tarief met normaal telefoonnummer ook persoonlijk contact mogelijk is. Op hun site kun je een premieberekening doen en voorwaarden bekijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een inboedelverzekering afgesloten bij Univé, deze was voor mij het voordeligst. Het ligt er inderdaad aan, of je waardevolle spullen in huis hebt en of je een dure smaak hebt. Als je eenvoudig leeft, lijkt mij 20.000 euro ruim voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet waar je woont, maar mocht dat in Brabant of Zeeland zijn, kan ik je de zlm aanbevelen. Goed correct bedrijf, en niet duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding