stekker senseo in afwas sop laten vallen. is dat gevaarlijk?

ik haalde stekker eruit om aan de onderkant te kunnen schoonmaken waarna de stekker in het afwas water viel. het is een geaarde stekker waar een gaatje oid inzit waar dus nog water in kan zitten.

hoelang moet ik wachten tot ik het apparaat weer aansluit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
18K

Het beste antwoord

Even een uurtje op de verwarming zetten. Kan verder geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op zich niet gevaarlijk. Ik zou de stekkker zo of kwaad als het gaat droog maken. Daarna de stekker op de verwarming laten rusten en pas morgen gebruiken.

Overigens is het in principe zo dat dit soort stekkers normalitair compleet gesealed zijn, en er dus geen water IN kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar deze apparaten ook in Frankrijk worden verkocht hebben ze een gesealde stekker met een normale randaarde maar ook een gaatje waarin de aarde pin van een Franse aansluiting gestoken kanworden.
De stekker is dus "lek" en het water kan via het gaatje naar binnen lopen. Als de stekker een paar seconden in het water heeft gelegen is dit zeker gebeurd.
Schud de stekker flink uit zodat het meeste water uit de stekker wordt geslagen en leg hem daarna 24 uur op een warme radiator met het gaatje naar bovengericht zodat de waterdamp er gemakkelijk uit kan. Na deze operatie kan de stekker weer veilig in de stopcontactdoos worden gestoken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In alle situaties mbt water en elektriciteit geldt dat men behoedzaam te werk moet gaan en alle veiligheidsaspecten in acht moet nemen.

Een massief gegoten stekker is makkelijker te drogen dan een samengestelde stekker.
De gegoten stekker drogen met een theedoek en daarna met een fohn. Neem daar ruim de tijd voor.

De samengestelde stekker losschroeven en daarna drogen. (doek en fohn)
Stekkers altijd met droge handen in of uitnemen uit
de wandcontactdoos.