Wat zijn ongeveer de kosten van het laten plaatsen van een nieuw voordeurslot?

Sleutel uitgeleend aan iemand, die even op mijn huis zou passen en ze is hem kwijtgeraakt. Ze weet niet zeker of ze de sleutel in het slot heeft laten zitten of hem ergens anders is kwijt geraakt, dus dat geeft me wel een ietwat onbehaaglijk gevoel, wie weet heeft iemand de sleutel eruit gehaald en wordt er straks ingebroken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.5K
amigo
13 jaar geleden
goede antwoorden genoeg dus die zal ik niet herhalen maar heb je ook nog andere deuren?
wij hebben bijv op keuken en schuur (2x) en voordeur zelfde slot. heb ik me ooit laten aanraden, heeft ook wel wat omdat je maar één sleutel nodig hebt maar heeft ook forse nadelen, en dit is er één van. Ik zou in dit geval 4 (!) cylinders moeten laten vervangen

Het beste antwoord

Meestal kan je een nieuwe cylinder laten plaatsen. Die kan je bij de bouwmarkt voor een paar tientjes halen.

Toegevoegd na 47 seconden:
ik bedoel zelf plaatsen. Erg gemakkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel voor het meedenken, mijn zoon heeft een nieuwe cilinder geplaatst!

Andere antwoorden (3)

Als je het wilt laten doen dan kost dat ongeveer 50 euro bovenop het slot.

Je kunt het erg makkelijk zelf doen. Gewoon even bij de bouwmarkt een slot halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord van Tamback.
Als de deur open is kan je de cilinder bij een inbouw slot met 1 schroef los maken en een andere erin zetten. Bij een opbouw slot is het iets meer werk, echter niet moeilijk.
En als je toch bezig bent:Je kunt ook meerdere cilinders bestellen met dezelfde sleutel zodat je voortaan met 1 sleutel alle deuren kunt openen.

ps de prijs van de cilinder (incl. sleutels) hangt af van de gewenste veiligheidsklasse. Bij een opbouw slot blijft de oude sleutel aan de binnenkant noodzakelijk en heb je de nieuwe alleen voor van buiten naar binnen nodig.