Verhuurder van mijn kamer wil dat ik betaal voor een kapotte ruit, is dat niet waar de service kosten voor dienen?

Ik zal eerst mijn situatie schetsen, ik ben een student in leiden en huur particulier een kamer. We zitten hier met 9 man in het huis en we betalen allemaal service kosten.

Nu is een tijdje geleden een raam bij de hal beneden kapot gegaan. Nu wil mijn huis baas dat wij allemaal een deel betalen van het raam, omdat hij zegt dat het één van ons geweest moet zijn, maar hij weet niet wie, dus betalen we allemaal maar.

Nu is het een raam bij de voordeur en die kan dus iedereen kapot gemaakt hebben, daarnaast is het de buitenkant van het gebouw en is dus zijn pakkie aan.

Nu is mijn vraag, of die ons kan verplichten dit te betalen, het lijkt mij dat dit toch gewoon onder de service kosten valt, zeker als die niet weet wie het gedaan heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wel of niet onder de service kosten valt staat in je huurcontract.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk wel, voor jou 10 anderen en dan nog tegen dubbele huur.

Het beste antwoord

Als de verhuurder niet kan aantonen wie het heeft gedaan, dan heeft de verhuurder gewoon pech en zal zelf voor de kosten(of zijn verzekering) moeten opdraaien!
Het is zijn pand, waar hij kamerverhuur in aanbied dus zal hij zorg moeten dragen voor onderhoud en reparatie!

Hij kan jullie niet verplichten om voor de kosten op te draaien.
Alleen als hij de dader kan aanwijzen en kan bewijzen, dan is de dader aansprakelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de verhuurder is daar verantwoordelijk voor.
Tenzij jij de ruit hebt vernield.
Dan ben jij(je verzekering) verantwoordelijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me niet, en bijzonder flauw van de verhuurder, maar dit terzijde. Zolang hij niet weet of een van jullie dit gedaan heeft, kan hij dit niet zomaar in een van jullie schoenen schuiven. En ik mag aannemen dat de man zelf een glasverzekering heeft. Wat betreft de servicekosten: je zou je huurcontract (als het goed is staan daar de servicekosten ook bij vermeld), even moeten doorlezen, of er een glasverzekering bij inbegrepen is.
Laat hij eerst maar eens hard maken wie het gedaan heeft, het kan ook van buitenaf gebeurd zijn. Poot stijf houden hoor! (en anders zijn er altijd nog instanties waar je kunt informeren, rechtswinkel bv.) Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
toevoeging stukje ...of er een glasverzekering bij inbegrepen is''.... : Voor een volgende keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het raam vanaf de buiten kant ingegooid is, dan is het aannemelijk dat iemand anders dan een bewoner van het pand de dader is.
In dit geval is de schade te verhalen op de dader als die bekend is.
Als de dader niet te achterhalen is dan kan de eigenaar aangifte doen wegens vandalisme bij de politie.
Met deze aangifte kan hij bij zijn verzekering het geld terug krijgen van het raam als hij verzekerd is tegen vandalisme.