Krijg je je huur van al je maanden die je betaald hebt terug als het huurcontract niet geldig blijkt te zijn?

Toegevoegd na 13 minuten:
Bij een 9 jarig huurcontract van het gehuurde goed volgens de elementaire eisen van veiligheid, gezondheid en bewoonbaarheid hebben de verhuurders de gebreken instelling van waterleiding, muizenoverlast, achterstallig onderhoud op geen enkele manier gedaan. De woning word zwart gehuurd. Er is geen huurcontract op wettelijke basis opgesteld. De naam van de verhuurder, adres en plaatsbeschrijving, laat staan welk pand je huurt, staat niet in het huurcontract. Kan ik schadevergoeding eisen? Of de woning afkeuren?

Toegevoegd na 14 minuten:
We wonen in België.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt er toch gewoon gewoond, of niet dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had je dan 9 geleden al aan de verhuurder kenbaar moeten maken en het contract moeten verbreken.En nu heb je er 9 jaar gewoond en dan huur terug vorderen????

Antwoorden (4)

Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk! Je hebt toch al die maanden in die woning gewoond, dus is het logisch, dat daar een vergoeding tegenover staat.
Misschien kan het er op uit draaien, dat je zelfs bij moet betalen. Maar je geeft geen bijzonderheden, dus daar kunnen wij zonder verdere informatie niet over oordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet twee dingen onderscheiden; de geldigheid van een huurcontract en het product dat je inmiddels wel geleverd hebt gekregen en waarvoor je dus voor betaald hebt.

Als je al die maanden gewoon gebruik hebt kunnen maken van de ruimte, die je hebt gehuurd, dan is het normaal, dat je hier voor hebt moeten betalen. je krijgt dan achteraf niet je geld terug, als er iets mis blijkt te zijn met het huurcontract.

wel kun je de geldigheid/ ongeldigheid van het contract proberen aan te vechten, zodat je wellicht langer kunt blijven huren.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Als je het zwart gehuurd hebt, is er toch ook geen bewijs dat je betaald hebt? Dus kun je ook niks terugkrijgen.. Dit zal de tegenpartij beargumenteren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op deze site vond ik er wat over. Heeft iets met woongenot te maken. Dat is iets wat je moet hebben. Ik weet niet of de regels omtrent wonen in Belgie het zelfde zijn als in Nederland?