de deur van mijn vriezer lekt wat kan ik daaraan doen?

op één plaats (bovenin bij de rand van de deur) heb ik relatief snel een behoorlijke klont ijs waardoor uiteindelijk de deur niet meer zo goed sluit en daarna groeit het ijs natuurlijk nog sneller aan, gevolg, ik moet alleen voor die klont het hele zaakje ontdooien en dat is niet mijn hobby (eruitbikken gaat niet want hij zit altijd door een rooster).

Het rubber ziet er echt nog heel goed uit en eigenlijk heeft hij dit ook vanaf het begin gedaan. Ik heb het idee dat hij ondanks het rubber toch iets kiert aan de bovenkant.

Wat raden jullie me aan? toch rubber vervangen of is er nog een huis/tuin en keuken truc om dat rubber iets uit te laten zetten

het is trouwens een inbouwvriezer en officieel geinstalleerd, ik denk niet dat ik het hele ding kan stellen of zo

amigo
13 jaar geleden
in: Wonen
2.6K

Het beste antwoord

je kan er van op aan dat idd het rubber niet goed sluit.
je zult toch hem moeten vervangen want zo kost het je ongelooflijk veel geld telkens.
rubbers kan je laten bestellen bij een monteur.
ik weet niet waar je woont anders wil ik hem ook wel voor je repareren en kan ik het rubber voor je bestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het rubber goed sluit, kan het ook ontbrekende isolatie op die plek zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je zegt dat hij dat al vanaf het begin doet moet je contact opnemen met je keukenleverancier. Waarschijnlijk is 'ie niet goed ingebouwd. De deur van ingebouwde apparaten kun je wel na stellen maar dit kan je beter aan een kundige monteur overlaten.
Overigens is het vervangen van een rubber zo gedaan, elke inbouwfabrikant heeft tegenwoordig een webshop. Maar ik zou beginnen met aanspraak maken op garantie.