Als de bladknopen openbreken dan vallen de bladschubben eraf. Toch?????? Of zit ik er helenmaal naast.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

bij sommige bomen valt er inderdaad een soort schub/omhulsel van de knop af als de bladeren gaan groeien... bij de paardekastanje is het bijvoorbeeld een heel plakkerig donker bruin ding en bij de magnolia een soort harig licht groen kommetje, maar er zijn ook bladknoppen die maar een heel klein omhulsel hebben, dat openbuigt maar er niet af valt en waar de blaadjes in kleine vorm dicht ineen gerold zitten en dan ontluiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij veel planten vallen de bladschubben er af echter bij sommige soorten vergroeien de bladschubben tot kleine aangroeisels die met de blaadjes meegroeien en er dus wel aanblijven zitten. Ze zien er dan heel anders uit dan de echte blaadjes. Zou wel graag willen weten waarom je deze vraag stelt, hij is nog al ongebruikelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik ben ook benieuwd naar de achtergrond van deze vraag...