Nee je hoeft hem niet te lakken. Doe hem zeker 2 maal per jaar opnieuw in de olie zetten. Dan is de kans dat het hout gaat verweren het kleinst. Schrob de bank voor je hem gaat oliën goed schoon, laat hem daarna goed drogen en schuur hem met fijn schuurpapier licht op,
verwijder het stof en zet hem daarna in de olie. Zet hem in de wintermaanden onder het droge of dek hem af als het kan dit komt het hout ten goede. Maar de grootste
vijand van het hout is de zon, dus zet hem op tijd in de olie
dan zal het hout minder snel vergrijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die moet je regelmatig opnieuw in de olie zetten. Eerst goed schoonmaken en dan opnieuw olie er op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hout wat geolied is, is dus vettig en zal je zo nooit kunnen lakken, dat zou trouwens ook niet zo verstandig zijn, want dan sluit je het hout af en kan het gaan verweren of lelijk worden.
Geolied hout dus altijd doorgaan met in de olie zetten, ieder jaar een keer.
Dan blijft het hout en de bank mooi.