we hebben sinds we onze gevel geverfd hebben enorm last van vliegen, kan het aan de kleur van de verf liggen want voordien hadden we geen problemen?

de verfkleur is ral 1019 een koffie met melk kleur

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
10.5K

Antwoorden (5)

Ik weet alleen dat muggen op donkere kleuren af komen, ook de kleuren rood en violet en meer in die richting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Insecten komen wel degelijk op bepaalde kleuren af.

Ik herinner me in ieder geval nog van vroeger dat tussen onze vrienden iemand was die een bloemetjeszwembroek aan had waar allerlei insecten op af kwamen...

Was wel handig, zo'n insectenmagneet naast je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kleur wit, reflecteert een groot deel van de zonnewarmte.
Hoe donkerder de kleur, hoe meer zonnewarmte geabsorbeerd wordt, juist in het najaar als de nachten en de ochtenden al kouder worden, zoeken insecten graag een warme muur op, dus ja, het ligt aan de nieuwe kleur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel dat vroeger keukens in boerderijen en dergelijke vaak blauw geverfd werden omdat vliegen daar minder op af zouden komen.
Ik vermoed dat de vliegen inderdaad een fijne opwarmplek hebben gevonden in de vorm van jullie gevel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoe lichter de kleur hoe meer vliegen er door aan getrokken worden. Een vlieg houd van warmte en die word
het meest geabsorbeerd door een lichte kleur. Een mooi
voorbeeld, kijk eens naar het verschil van een wit en een donkertafel in de zomerzon buiten op het terras. De vliegen kiezen voor de grote meerderheid allemaal het witte tafelblad als landingsbaan.