Waar koop ik een grote tuinkas van ongeveer 8 bij 5 meter?

Ik ben op zoek naar een grote tuinkas van ongeveer 8 bij 5 meter, bij voorkeur van hout. Ik ben al een uur aan het zoeken op google, maar ik kan niets vinden dat groter is dan 15 m². Als iemand een idee heeft waar je dit zou kunnen kopen zou je me enorm helpen! Ook als hij niet van hout is.
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Het beste antwoord

Ik heb ook even gezocht, en ik kon niets van hout vinden, maar ik heb er een gevonden van polycarbonaat.
Het lukte me niet om een foto te plaatsen, dus kijk even bij de bron..

Deze degelijke hobbykas heeft een oppervlakte van 12.25m². De tuinkas bestaat uit een aluminium frame met 4mm dubbelwandige polycarbonaat platen. Polycarbonaat is UV-bestendig en bespaart tot 40% meer warmte dan glas. Tuinkassen van polycarbonaat zijn bij uitstek geschikt om planten in te laten overwinteren. De kas is bestand tegen temperaturen van -25°C tot +60°C en is daarmee ook geschikt om extra te verwarmen voor een zogenaamd broeikas effect. De hobby kas is tevens voorzien van twee dakluiken en een handige schuifdeur.

Tip bij het plaatsen van een kas
Bij het plaatsen van een tuinkas is een goede fundering belangrijk. Deze beschermt de tuinkas tegen opdrukkend grondwater door vorst en tegen verzakking tijdens droogte. Een fundament is zelf eenvoudig te maken door de onderkant van de tuinkas vast te maken aan balken van steen, aluminium of hout. Wanneer u deze balken ± 10 centimeter in de grond graaft staat de kas ook stevig bij wind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Misschien bij één van de volgende bedrijven.

Alcomij
Alcomij in 's-Gravenzande is een veelzijdige toeleverancier voor de glastuinbouw. Alcomij maakt stalen onderbouwconstructies en aluminium dek- en gevelsystemen voor kassen. Innovatie is een belangrijk speerpunt. De afdeling productontwikkeling bedenkt voortdurend technische verbeteringen.
De Ridder Drive Systems
Ridder Drive Systems biedt voor iedere kas constructie een passend ventilatie systeem zij onderscheiden zich door betrouwbaarheid en een goede service.
Van der Valk Systemen
Van der Valk systemen heeft zich geheel gespecialiseerd in het ontwikkelen en produceren van luchtings techniek in tuinbouw kassen.
Zeus Beton
Zeus Beton produceert en verkoopt prefab betonproducten voornamelijk bestemd voor de agrarische sector.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze tunnelkas is 3 x 3 meter.
Neem er twee zet ze tegen elkaar, en haal de wanden die tegen elkaar komen weg.

Royal Well Folietunnel Splendid 02
Afm: 300 cm. x 300 cm.
Nokhoogte: 200 cm.
€ 965,00
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oa bij royal well kan je een tuinkas in de gewenste maten laten maken.
Rieneke1
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
.. Dat is een goeie! Als ik een plusje zou kunnen geven, kreeg je d'r een!
Rieneke1
11 jaar geleden
dank je wel!
Als je een tuinkas zoekt moet je eens kijken bij de firma Van Teeffelen in Helenaveen. In alle soorten en maten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jc54
11 jaar geleden
Om het wat gemakkelijker te maken.... http://www.acd-kassen.nl/nl-8828-acd-serres-helenaveen--van-teeffelen-bv.html#
Ik zou regelmatig eens kijken op 2dehands.nl of 2dehands.be
al naar gelang uw nationaliteit.
Er staan daar regelmatig interessante koopjes op maar dan moet u soms een beetje geduld hebben. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn diverse partijen en bedrijven die kassen aanbieden. Het verschilt per leverancier, maar soms wordt deze zelfs op maat en verzoek gemaakt. Neem eens een kijkje op http://www.tuinieren.nl/a/inrichting-en-aanleg/kas/soorten-kassen
Hier staat informatie over diverse soorten kassen met een verwijzing naar een aantal leveranciers. Ook tref je op deze site informatie over het plaatsen van een kas, het kiezen van een kas, etc.