hoe krijg ik kersen aan mijn struik.??

ik heb een boompje in een kuip,
wel bloesem gehad maar geen kersen,
hij is zelfbestuivend..
moet ik hem nu snoeien of niet.??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
6K

Antwoorden (3)

Een zelfbestuivende kersenboom, heeft dus geen bestuiving van een andere kers nodig.
In normale gunstige omstandigheden geeft deze kers dus vruchten.
wat kan er aan de hand zijn?
1.... het is geen zelfbestuivende soort.
2....het is nog een erg jong boompje.
3....de groeiomstandigheden zijn te slecht om na het bloeien vruchten te vormen.

Veel kersenbomen moeten ieder jaar extra mest en kalk krijgen, omdat de grond voor hun te arm of/ en te zuur is.
Een boompje in een kuip is uitermate gevoelig vanwegen het te droog staan , slechts een keer geen water op tijd geven als hij in bloei staat of kort na de bloei en er komen geen vruchten aan, wel of niet snoeien heeft er geen enkele invloed op, een grotere kuip kan soms helpen, maar nog beter in de volle grond planten, maar dat is misschien niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen vruchten betekent dat hij niet (of slecht) bestoven is. Het jaar erop nog eens aanzien. Geeft hij dan weer geen vruchten dan moet je er een kers van een andere soort bijzetten.

Snoeien helpt niet voor de vruchtvorming. Naar binnen groeiende takken wel altijd wegnemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jonge zoete kersenboompjes geven meestal 4 jaren na het planten de eerste vruchten. Zure kersen meestal na
2 jaar. Dus je zult nog even geduld moeten hebben. En je hoeft nog niet te snoeien.