Ik heb de toppen van een wietplant gekregen kan ik deze planten zodat er nieuwe wietplantjes uitkomen?

De toppen zijn nog niet genoeg uitgegroeid om op te roken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat deze vraag blijft staan +

Het beste antwoord

Als de plant nog midden in de groeifase zit kan je nog wel stekken. het wortelschieten duurt wel een week of 3.Alleen als je toppen hebt zit de plant al aan het eind van de groeifase dan ben je al te laat.Eer hij wortel zou schieten dan was de plant waar de toppen van af kwamen toch al aan het eind van zijn latijn.Dus nee ze gaan dood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

volgens mij kan je te toppen niet planten.De toppen zijn om op te roken.Ik rook zelf geen wiet maar volgens mij heeft dat planten totaal geen zin.Trouwens volgens mij is het ook nog eens verboden om zelf wiet te planten.
In die toppen zitten wel zaadjes.Die kunnen wel gepland worden maar hoe dat in zijn werk gaat weet ik niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich is het telen van wietplanten verboden ja, maar van een paar plantjes zullen ze niks zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de gedoogregel ja, maar in principe is elke plant verboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, pas maar op, de politie trekt zo de aardappelen uit je tuintje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zolang je ze niet droogt wel ja
Je hebt toch echt zaadjes nodig om een cannabis plant te laten groeien.
los daarvan weet ik niet hoever die toppen zijn maar het enige wat je ermee kunt doen is ze goed laten drogen (als dat nog niet gebeurt is) en oproken.
Dan kom je er vanzelf achter of het een beetje werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als er volgroeide zaadjes in die toppen zitten kun je die planten.
Als de top zelf nog niet volgroeid is zijn de zaadjes het waarschijnlijk ook niet. Een volgroeid zaadje is bruin. Als ze groen zijn of wit heb je er niks aan,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor alle plantenstekjes geldt(misschien niet de cactussen en vetplanten)dat ze niet mogen uitdrogen.
je kunt ervoor kiezen om ze in een potje water te zetten,plastic zakje met een paar gaatjes erin, erover heen doen en als ze wortels hebben in de grond poten.
of bij een tuincentrum of welkoopwinkel een potje groeistof halen, het steeltje erin dopen , een gaatje in de grond maken, stekje erin, grond aanduwen, plastic zakje erover.
de grond niet uit laten drogen, dat kun je voelen, als de grond korrelig is, dan is het te droog, het mag ook niet zeiknat zijn.
volgens mij mag je voor eigen gebruik 3 planten hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er wel aan of de stekjes van een plant komen die groeit of in bloei staat. Als de plant al in bloei stond, zitten er bloeihormonen in en wordt het heel moeilijk om er een stekje van af te halen. Zo vanaf begin september gaan deze planten over van groei naar bloei.
Een wietplant groeit uit zaad. Als je delen van de plant afhaalt kun je die niet stekken en het zal ook zeker niet aangroeien.