als je de plant wel in je tuin wilt hebben, poot 'm dan in een grote bloempot dat is tegen ondergronds woekeren.
laat geen zaad aan de plant hangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat kun je niet voorkomen.
Je moet zorgen dat ie er niet is.
Zodra dat plantje er wel is, gaat het woekeren. Dat is nou eenmaal een eigenschap van die plant.
Als je er van af wilt, zul je het met wortel en tak moeten uitroeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt rondom de plek waar je ze wil hebben een geul graven van 40 cm diep en daar folie in plaatsen, vijverfolie gaat erg goed er is ook een dikkere soort speciaal voor woekerende planten,WORTELSCHERM, waar zelfs bamboe niet doorheen groeit.
Verders zijn deze lampionnetjes wel heel erg leuk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor dat de zaden niet door de tuin slingeren en dat je de wortels geen mogelijkheid geeft om door te groeien. De wortels afbakenen met worteldoek en zorg ervoor dat je jaarlijks de plant snoeit.

Wanneer je bovenstaande goed bijhoudt kun je hem aardig in de kiem houden.