Welke boom is dat

Ik zag hem staan tegen een gebouw en vond hem zulke mooie grote bladeren hebben met een verder enorm groei vermogen.is ie ook te stekken?

Toegevoegd na 17 uur:
2 dagen na deze foto hebben die dom oren daar die boom lompweg afgezaagd.Zou als ik het restant uitgraaf hij het weer doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

het is een catalpa. prachtige boom met (hier in Nederland moet je daar wel een beetje geluk bij hebben) mooie bloemen on grote trossen en later boonachtige zaaddozen. stekken zal niet lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Is het geen leilinde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit lijkt mij o pde catalpa. Helaas wordt deze normalitair op een onderstam gekweekt, omdat steken zo lastig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het ook echt een (lei)linde.
In t voorjaar heerlijk geurende lindebloesem.
Er bestaan ook kamerlindes, kunnen ook vrij groot worden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je hem uitgraaft met n stuk wortel eraan gaat hij t nog wel doen, goed verzorgen.