Wij hebben verschillende Datura planten met mooie weelderige bloemen. Maar 1 plant heeft geen enkele bloem. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.5K

Het beste antwoord

Sommige datura's bloeien erg laat, dat kan aan de soort liggen, later uitgelopen dan de anderen, of door een sterke groei.
Waarschijnlijk bloeit hij alsnog in sept.
Ik heb zelf een witte, die nu pas knoppen gaat vormen, maar jaren geleden bloeide hij al in juli.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarom bloeit mijn brugmansia niet ?
1- Het is een nieuwe zaailing. soms duurt het twee jaar vooraleer gezaaide brugmansia's beginnen te bloeien.
2- De stek werd genomen van onrijp (niet bloeiend) hout (zie hoger)
3- Bij het snoeien van de brugmansia heb je de eerste Y-vertakking weggesneden.
4-De plant is tijdens de winter tot op de grond bevroren. Soms vechten deze bevroren planten zich een weg terug en groeien en bloeien opnieuw.
5- Je gebruikt niet genoeg meststof.
6- De plant krijgt niet genoeg zon.
7- De plant staat te warm. Tracht hem morgenzon te geven en schaduw in de namiddag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Standplaats: veel licht, geen volle zon, weinig wind.

Zorg dat de potkluit niet uitdroogt, maar ook dat de voet niet in het water staat. Als er geen koemest in de pot zit, regelmatig mesten ( eens per week) Op warme dagen veel water geven.
Ook moet de plant in een ruime kuip geplaatst worden, want hoe meer ruimte de wortels hebben, des te royaler is de bloei. (liefst een plastic pot want aardewerk potten nemen veel water op)

hoogstwaarschijnlijk wist je dit allemaal al, want je schreef dat de rest van je Datura's wel vol met bloemen zitten....
Misschien is deze plant gewoon een laatbloeier..

Succes