wat is een vordelige kachel om mijn schuur warm te houden dat mijn tuinplanten niet stuk vriezen??

ik wil van de winter al mijn tuinplanten die niet winter hard zijn in de schuur zetten, en dan een kacheltje stoken dat ze niet stuk vriezen. wat voor kachel is nou het voordeligst qua verbruik.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
5.6K

Antwoorden (7)

Je kan beter je schuur isoleren, dan vriest het binnen niet.
Een kacheltje (welke kachel dan ook) is op den duur veel duurder als 1x goed isoleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit heb ik in mijn schuurtje een elektrisch kacheltje gehad wat de schuur vorstvrij hield. Hij verwarmde dit tot 5 graden boven nul. Voor mij was het om te zorgen dat de leidingen van de wasmachine niet bevroren. Het werkte uitstekend en kosten weinig. Zowel de aanschaf was weinig geld alshet gebruik. Dit wandkacheltje ging namelijk alleen iets doen als de temperatuur onder de 5 graden kwam. Voor mij werkte dit prima.
Ik denk dat het voor planten ook warm genoeg is in de winter. Het enige wat dan belangrijk is, is dat de planten niet bevriezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staan ook tips waar je misschien wat aan hebt:

http://www.goeievraag.nl/vraag/houd-schuur-vorstvrij-extra-isoleren.38414
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een pertoleumkacheltje met een elektrische ontsteking een thermostaat erop. Bijvoorbeeld een Zibro-kamin. Zet de thermostaat op bijvoorbeeld 5 graden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik in de koude serre een elektrisch straalkacheltje
met aanjager en thermostaat. Ben zeer tevreden met het resultaat. Zet thermostaat op 4 graden, zelden dat een plant bevriest. Bewaar wel zo'n 100 planten in de serre.
Isoleer serre ook nog van binnen met noppenfolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
normaal vriest het niet in een schuur, je planten plaatsen in een miniskasje binnen werkt ook goed.
0 graden is al goed dus je hoeft je schuurtje echt niet op 5 graden te verwarmen, gewoon goed isoleren die handel en je verdient het wel terug want een elektrisch kacheltje verbruikt toch behoorlijk veel stroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij gebruiken een gaskachel waar een camping gasfles in kan, aan te schaffen bij de betere campingwinkel
wel zorgen voor voldoende ventilatie en de gasfles gaat minimaal een jaar mee en erg voordelig in gebruik.