in overleg met buren een schutting geplaatst van 1,80 hoog.nu wil ze niet betalen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een vraag kunt stellen,kun je ook reageren.
Als je dat niet doet,kan de vraag niet als serieus beschouwd worden! Wat is er exact met de buren overeen gekomen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heeft bjp nu even geen tijd, staat 'ie over z'n schutting woedend naar de buren te loeren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij,gaan die burenal om 10 uur naar bed,dus zelfs over de schutting ziet ie niets.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de eigenlijke vraag? Of ze moeten betalen? Dan wil ik inderdaad ook wel eens weten wat er is afgesproken. Als de buren alleen gezegd hebben: "Ja dat is goed, doe maar." dan heb je natuurlijk geen poot om op te staan.
Rudolf
13 jaar geleden
Met zo'n vraag kunnen we weinig. De informatie die je verstrekt is te beperkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kom bjp maak ons iets wijzer! Het liefst niet in schuttingtaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij zet zichzelf aardig voor schut op deze manier zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik al die reacties van vragensteller zo zie, zou ik ook niet betalen.

Antwoorden (11)

Heb je gevraagd waarom ze niet willen betalen? Zijn ze het niet eens met het type schutting, hoogte, kleur etc?
Hebben jullie 'm samen gekocht of heb je 'm zelf uitgekozen?
Er kan van alles aan de hand zijn.
Het is vervelend om niet op goede voet met je buren te staan, ik zou proberen zo lang mogelijk vriendelijk te blijven communiceren met de buren.
Misschien kom je er daardoor achter wat er aan de hand is.

Is er geen aanwijsbare reden en weigeren ze toch te betalen, dan zou ik het laten rusten, en me verder niet meer bezig houden met de buren.
Jammer dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast uitzoeken waarom ze niet willen betalen kan je daarna nog iets op papier zetten.

Misschien hebben ze het geld nu niet en kunnen ze in termijnen jou terug betalen.
Zorg dat je dat goed op papier hebt, ook door de buren getekend, dan heb je iets om op terug te vallen.

Ik weet niet waar zo'n schuldbekentenis allemaal aan moet voldoen, maar dat is altijd uit te zoeken, als de buren ermee akkoord gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gemiddelde schutting is geen aankoop waarvoor ik een schuldbekentenis zou gaan opzetten met m'n buren.
Dat maakt het allemaal zo beladen.
Kom je er samen echt niet uit, dan lijkt het mij het beste om de hele toestand te vergeten, en evengoed weten wat je in (lees: naast!) huis hebt wat betreft je buren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zou een gemiddelde schutting kosten dan?
Ik moet zelf elke euro omdraaien, zou er goed ziek van zijn als iemand mij op zo'n manier geld uit de zak trommelt.
Als er duidelijke afspraken gemaakt zijn dan hè, daar ga ik gemakshalve maar even van uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk daar heb je gelijk in.
Maar een enorme ruzie met je buren met de nodige nasleep, daar zit je al helemaal niet op te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die idiote minduim is overigens niet van mij hoor.
Er is vandaag weer iemand op GV die zich erg verveelt...
Ik zou de eer aan mezelf houden.
Zo,n schutting is nou een maal nodig om een beetje privacy te hebben.
En een goeie schutting gaat jaren mee.
Het is wel jammer,als je het geld op dit moment hard nodig hebt.
Maar je buurman zal zich niet blij voelen als hij je tegen komt,want hij wordt er iedere keer ongewild aan herinnert dat hij zijn afspraak niet nagekomen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet tegen je buurman zeggen dat je eigenlijk heel erg blij bent. Als hij je dan vraagt waarom dan antwoord je: omdat ik niet ben zoals jij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hebben ze het idee gehad dat jullie graag een schutting wilden en hebben zij daar in toegestemd.
Heb je echt tevoren gevraagd om de kosten samen te delen?

Het geheel kan op een misverstand berusten.
Ivana
13 jaar geleden
zeg tegen je buren dat je de rijdende rechter hebt ingeschakeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahahaha, plus 1 voor de lol!
'Dit is mijn oordeel, en daar zult u het mee moeten doen!'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u rijdende rechter.
Als ze jou echt hebben beloofd mee te betalen, zou ik bij hen aanbellen en vriendelijk zeggen dat je de schutting wilt beitsen, maar bang bent dat het bij het verven van de bovenkant aan hun kant naar beneden kan lekken. Dat het je en goed idee lijkt om dan een kleur te hebben die zij ook willen hebben. Dan koop je een extra grote bus, dan hoeven zij dat niet te doen. Je zit op het moment wat krap, dus misschien kunnen zij je dan de helft + de helft van de buitenbeits alvast betalen, want je had daar eigenlijk al mee gerekend. Dan weet je of je buren daadwerkelijk willen meebetalen of niet!
amc
13 jaar geleden
Probeer het positief te zien; door dit gedoe met je buren zul je nog meer genieten van je nieuwe schutting, omdat je nu vast nog meer op hun uitgekeken bent.

Verder zou ik niet teveel heisa maken. Als ze niet willen betalen, houdt het al snel op, tenminste als je het netjes wil houden. Voor je het weet heb je een knallende burenruzie die jaren voortduurt. Dat is het vast niet waard.

Verder weet je nu voor de toekomst dat je geen goede afspraken kan maken met de buren. Tenminste als een en ander van tevoren duidelijk is gecommuniceerd. Was het hun echt duidelijk dat je van hun verwachtte dat ze de helft zouden meebetalen?
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Zow das niet zo mooi.
Hebben jullie die afspraak alleen mondeling gemaakt?Of hebben jullie ook iets samen op papier gezet?
Wanneer het laatste het geval is dan kun je daarmee naar de rechtswinkel gaan en vragen wat hun jou voor advies hier over kunnen geven.
Wanneer je echter alleen een mondelinge afspraak hebt gemaakt met de buren dan vrees ik dat er niks anders op zit dan de rekening helaas maar zelf te betalen.
Het is uiteraard wel heel erg gemeen van de buren dat ze jou nu alleen op laten draaien voor de kosten en je hebt na mijn idee ook het recht om te weten waarom ze niet willen betalen.
(kan meerdere redenen hebben namelijk waarom ze zich terug trekken) Probeer zo netjes en beheerst mogelijk ( want ik kan me voorstellen dat je hier niet blij mee bent) na vraag te doen bij je buren waarom ze dat niet meer willen.
En probeer een akkoord te sluiten. En wanneer ze dus blijven weigeren of geen fatsoenlijk argument hebben dan laat je gewoon vast stellen in je koop contract of testament of kadaster of waar dan ook dat het puur en alleen jou schutting betreft ook al staat ie op de erfscheiding.En dat je geen toestemming geeft of verleend aan de buren voor het plaatsen van haken, balken of dergelijke omdat dat de schutting beschadigd en je geeft ook geen toestemming voor het schilderen van die schutting aan hun kant i.v.m de zelfde reden. En dat doe je om jezelf in te dekken en vrij te stellen van de schade die door hun veroorzaakt wordt juist omdat het dan alleen nog maar jou schutting is dus ook schade die door hun aangebracht is, zou dan alsnog door jou betaald moeten worden (het is tenslotte jou schutting) En wanneer je ze voor die tijd dus geen toestemming geeft voor dergelijken zoals gaten boren en meer en ze doen het toch dan heb je een punt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een epistel, tjongejonge. Mensen, het gaat hier om een SCHUTTING! Niet om een golfslagbad met Yakoozi dat je samen zou aanschaffen.
Laat het rusten, in de wetenschap dat je voortaan weet wat je aan je buren hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
......................tja. Ik zou ook de makkelijke weg nemen: een leuke buur is fijn, maar soms houdt het op. Gelukkig staat er nu een schutting tussen en hoef je elkaar niet te zien!
hang er een bordje aan "mijn eigendom" als ze dan vragen, dan zeg je dat je het wel met ze wil delen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je geen offerte hebt gemaakt met handtekening van beide partyen kun je weinig doen of een andere optie is de rydende rechter (als die nog bestaat)