Kan je sportgazon zaad gebruiken om een vaak betreden gazon in volle zon op zand bij te zaaien?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Ja dat kan, iets wat veel belopen wordt zaai je in met sportgazon of speelgazon mengsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me ook. Optimale zaaitijd is dacht ik begin september. Dan ga ik tenminste ook ons gras bijzaaien en bemesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb vorig jaar nog gezaaid tot eind oktober en het ziet er prima uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fiederieke, ja hoor geen probleem ik zaai zolang het niet vriest als het nodig is, mijn tuin is te groot om me aan tijden te binden.
Als ik nu wat bijzaai zorg ik wel met droogte dat er flink gesproeid wordt anders drogen de zaden te veel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fiederieke, nog even een tip, maai met de hitte niet te kort, dan verbrand het gras en wordt het geel.

Andere antwoorden (2)

Ja hoor! Wij hebben net een renovatie achter de rug gehad waar allerlei bouwtroep in en op ons gazon heeft gelegen in de voortuin. Het zag er niet uit toen alles eindelijk weggehaald was.Gele, kale plekken op het zo mooie groene gras. Ik kon wel janken! Mijn man heeft niet eerst geverticuteerd ofzo want ik wilde weer zo snel mogelijk gras.
Ik woon aan zee dus alles is hier zand(duin) grond (met een aarde laagje natuurlijk) Hij heeft gewoon in die hete tijd die we hadden zaad gestrooid en daarover aarde. De eerste dagen goed gesproeid dus gezorgd dat het niet uit kon drogen, en als je nu kijkt is alles weer mooi groen en groeit het als een tierelier! Natuurlijk kan je sportgazon zaad gebruiken, wat is nu sterker zaad dan dat. Als het veel betreden wordt ga je geen siergazonzaad gebruiken, dit is veel te fijn van structuur en meer voor de 'show'. ;)
amc
13 jaar geleden
Ja dat kan goed met sportgazonzaad. Dit gras is breder en grover van structuur en beter bestand tegen het veel belopen van het gras. Je zou het gras nu kunnen zaaien,het weer wat we nu hebben is uitermate geschikt.
Wel regelmatig sproeien bij droogte totdat het nieuwe gras goed geworteld is.