Wat voor boom is dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waren je woorden op? "3. Formuleer vragen als vragen
Als je een vraag stelt, dan hoort deze ook geformuleerd te zijn als een vraag: een volzin, eindigend op een vraagteken [...]." http://www.goeievraag.nl/help/richtlijnen

Het beste antwoord

Het is de Portugese laurier, dat heeft echter niets te maken met de echte laurier, want het is een soort Prunus.
het is de Prunus lusitanica, een wintergroene soort.
Het is een trage groeier en bloeit in witte trossen.
Groeit in de zon en schaduw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, die bedoelde ik ook! Ik heb die ook gekocht voor ons bedrijf. Dat was inderdaad ook Prunus lusitanica.

Andere antwoorden (1)

Prunus lusitanica (Portugese laurierkers)
Met zijn prachtige rode stam,en mooie witte bloemtrossen.
Een ongevormde Portugese laurier (Prunus lusitanica) wordt twee meter hoog en breed. De dichte bezetting van de eironde bladeren langs de stengel zorgen voor een dicht bladerdek. Een prima uitgangspunt om er een vorm aan te geven. De heester is groen blijvend, maar iets gevoelig voor strenge vorst. Behalve dat laurier in volle grond kan worden geplant, kan hij ook in een kuip groeien. De parasolvorm die aan deze laurier is gegeven, contrasteert goed met de in kubusvorm geknipte ligusterstruiken aan de voet. Herhaling van hetzelfde vormelement versterkt de lineaire lijn van het pad. Het strak geschoren gazon laat de gekunstelde vorm in optima forma tot z'n recht komen.