Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar hecht klimop NIET aan?

bestaat er materiaal als plastic, metaal, verfsoort waar klimop NIET aan hecht zodat het niet op plaatsen komt waar ik het niet wil hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
8.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Mensen denk ik :-). Maar ff serieus. Het groeit heer zelfs tegen een heuvel zand op. Dus ik denk niet dat er iets bestaat waar het niet tegenop groeit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee maar ertegen aan. Ja vind ik raar.
alles wat niet poreus genoeg is om binnen te dringen. Misschien bepaalde metalen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klimop hecht aan alle oppervlakten die glad zijn, zonder enig probleem, zelfs aan glas, maar ook aan beton,stenen en hout, je zult het dus even bij moeten houden, vooral vanaf nu tot in september groeit het erg hard, misschien is het te stoppen met schrikdraad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klimop klimt werkelijk overal in en aan, maar ik kan me voorstellen dat het zich niet kan hechten op roestvrij staal want daar kan het zich niet hechten, dat is te glad en te hard.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teflon (binnenkant van de anti-aanbakpannen) of HDPE (materiaal waar bijv. goede snijplanken van zijn gemaakt).
(Lees meer...)
13 jaar geleden
volgens mij overal aan, behalve wat zich vaak genoeg verplaatst
mensen, zoals Eddijst zei, of tuinstoelen als je steeds weghaalt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gehecht aan klimop. Dit omdat het zich nagenoeg
mijn inziens, overal aan vasthecht. En dit heeft zijn voor,
maar ook zijn nadeel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hecht zich overal aan omdat de takken hechtworteltjes hebben. De enige manier om te voorkomen dat het op plekken komt waar je het niet wilt hebben, is snoeien: steeds de nieuwe takken afknippen. Want die hechten zich weer als ze iets tegenkomen.
En voorkomen is ook in dit geval beter dan genezen: als je vastzittende klimop weghaalt heb je nog overal restjes hechtwortel zitten.
Dus: knip al die jonge rankjes die de klimop maakt af (misschien met een heggenschaar het makkelijkst).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding