Waar hecht klimop NIET aan?

bestaat er materiaal als plastic, metaal, verfsoort waar klimop NIET aan hecht zodat het niet op plaatsen komt waar ik het niet wil hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
8.5K

Antwoorden (8)

Mensen denk ik :-). Maar ff serieus. Het groeit heer zelfs tegen een heuvel zand op. Dus ik denk niet dat er iets bestaat waar het niet tegenop groeit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee maar ertegen aan. Ja vind ik raar.
alles wat niet poreus genoeg is om binnen te dringen. Misschien bepaalde metalen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klimop hecht aan alle oppervlakten die glad zijn, zonder enig probleem, zelfs aan glas, maar ook aan beton,stenen en hout, je zult het dus even bij moeten houden, vooral vanaf nu tot in september groeit het erg hard, misschien is het te stoppen met schrikdraad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klimop klimt werkelijk overal in en aan, maar ik kan me voorstellen dat het zich niet kan hechten op roestvrij staal want daar kan het zich niet hechten, dat is te glad en te hard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Teflon (binnenkant van de anti-aanbakpannen) of HDPE (materiaal waar bijv. goede snijplanken van zijn gemaakt).
13 jaar geleden
volgens mij overal aan, behalve wat zich vaak genoeg verplaatst
mensen, zoals Eddijst zei, of tuinstoelen als je steeds weghaalt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben gehecht aan klimop. Dit omdat het zich nagenoeg
mijn inziens, overal aan vasthecht. En dit heeft zijn voor,
maar ook zijn nadeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hecht zich overal aan omdat de takken hechtworteltjes hebben. De enige manier om te voorkomen dat het op plekken komt waar je het niet wilt hebben, is snoeien: steeds de nieuwe takken afknippen. Want die hechten zich weer als ze iets tegenkomen.
En voorkomen is ook in dit geval beter dan genezen: als je vastzittende klimop weghaalt heb je nog overal restjes hechtwortel zitten.
Dus: knip al die jonge rankjes die de klimop maakt af (misschien met een heggenschaar het makkelijkst).