hallo ik heb een kat van nog geen jaartje bijna wel, het is een vrouwtje maar ze is nu al een hele dag en nacht weg wat kan ik verwachten?

ze is bijna een jaartje oud en ze is een vrouwtje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Antwoorden (6)

als je katje toevallig ook krols is of geweest...
dan kan je over 9 weken een nestje verwachten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeps!!
Is je kat nu weg? een dag en een nacht?
Het kan zijn dat je kat op een avontuurlijke reis is, of muizen of andere dingen aan het vangen is. Maar het kan ook zijn dat ze de weg is kwijt geraakt en verdwaald is, of erger, dat ze misschien aangereden is. Je weet het maar niet en je moet gewoon afwachten. Ik heb zelf gehad dat mijn lieve kat(oscar) van anderhalf jaar een nacht en dag weg was. En nooit meer terug kwam:'(. Ik hoop voor jou dat ze gewoon terug komt!

Succes.

( het kan ook zijn dat ik de vraag verkeerd begrijp.. aangezien het antwoord boven mij..)

Toegevoegd na 42 seconden:
Over mijn kat oscar. De buurvrouw zag hem aan de weg liggen. Dus ik weet wel dat hij naar de hemel is:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker ! Je kunt relatiegeschenken verwachten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem contact op met het plaatselijke asiel en de dierenambulance en meldt de vermiste poes bij Amivedi. Wellicht is ze gevonden.
Als ze niet gesteriliseerd is, heb je dikke kans dat ze op avontuur is en dus waarschijnlijk zwanger terug komt. Wil je geen nestje, laat haar dan direct na thuiskomst steriliseren. Tot zo'n drie weken mag er bij katten abortus bij de sterilisatie gepleegd worden. Steriliseren is sowieso dringend aan te raden, anders zal ze steeds op avontuur gaan.
Laat haar dan ook direct chippen. Als ze dan weer eens wegloopt, dan zal je gebeld worden als ze wordt gevonden door de instanties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook dat ze nieuwsgierig is en bij iemand in de schuur opgesloten zit. gewoon naar buiten gaan en roepen de buurt af gaan misschien komt ze dan wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat je kan verwachten ligt aan het risico waaraan je kat is blootgesteld door haar buiten te laten lopen.

contact met andere katten
- een nest kittens (wil je het verantwoord doen zijn hier ook kosten aan verbonden, het is niet alleen maar leuk en schattig dus)

-vechtpartijen (een nare onsteking, besmetting kattenaids, andere besmettelijke ziekten zoals niesziekte

-risico dat een kat een ongeval krijgt (ze hebben immers geen verkeersdiploma en de rekening van de dierenarts kan enorm oplopen)

- er bestaan kattenhaters, gebakken spons of andere manier van vergiftiging of doding (je zal de eerste kattenbezitter niet zijn helaas)

- je kat kan zoekraken (je hebt vast ook wel oproepjes gezien van wanhopige eigenaren)

wil je je kat buiten laten lopen dan in ieder geval enten, preventief ontwormen en ontvlooien, laten chippen en natuurlijk laten helpen door de dierenarts als je geen bijdrage wil leveren aan het kattenoverschot.

Toegevoegd na 5 minuten:
als je kat nog niet terug is contact opnemen met AMIVEDI (landelijke organisatie die samenwerkt met de dierenambulance en dierenasiels en registreren vermiste, gevonden en verongelukte huisdieren) verder zijn er verschillende sites waar je je dier kan registreren als vermist. (google..... huisdier vermist en je komt op deze sites)

mocht je kat zijn opgepikt en in het asiel zitten heb je 14 dagen de tijd om haar op te halen (zijn kosten aan verbonden) na 14 dagen is ze klaar voor adoptie en kan iemand anders haar eigenaar zijn of worden.