Wat is dit voor boom?

Hij staat in mijn voortuin, lijkt op een kers maar de vruchten zijn enkel, is het een Morel en als het wat anders is, is het eetbaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Gezien de grootte van de boom, is het een wilde kers, je kan het proeven ,de gewone kers is zoet, de morel is zuur en blijven ook lager.

Blad zegt linde boom maar ik denk kersenboom.

de vogelkers denk ik zo Toegevoegd na 7 minuten: sorry geen vogelkers bedoelde de meikers

omdat de steeltjes zolang zijn moet het haast wel een kers zijn

wilde kers of boskriek (Prunus avium). Hoewel kersen en morellen nauw aan elkaar verwant zijn, er enkele karakteristieke verschillen: de bloemen van de kersen bloeien in april en mei en vormen bloemenschermen die aan de voet een of meer groene blaadjes hebben, terwijl de bloemschermen van de morellebomen deze niet hebben. Het loof is, als het jong is van onderen behaard, terwijl het blad van de morel glad en kaal is. De kerseboom is een Piramidevormige boom, 20 tot 25 meter hoog. Hij is de vertegenwoordiger van een heel oud vruchtdragend houtachtig gewas

In elk geval een kers (geen vogelkers), waarschijnlijk inderdaad een wilde kers. Eetbaar maar dan moet je meer denken aan jam en dergelijke want zuur.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100