kun je een zonnebloem op het balkon houden > hoe diep moet de pot zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
5.6K

Antwoorden (3)

ja, op een balkon op het zuiden gaat dat prima.
de ruimte voor de wortels en de grootte van de plant houden verband met elkaar.
hoe groter de pot, hoe mooier de plant.
ook voeding is van belang natuurlijik.
Rieneke1
11 jaar geleden
Er is niet veel nodig om een zonnebloem succesvol te planten en te laten groeien op je balkon. Een stukje zonnige aarde is al genoeg. Een kuiltje voor het zaadje kun je maken met een schepje of desnoods met een schroevendraaier, vork of potlood. Met wat water en minimale verzorging doet de natuur verder de rest. Een pot van minimaal 25 cm diep is al voldoende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minstens een pot zo groot als een emmer.
Ligt er een beetje aan welke soort je hebt, er zijn ook lage en zelfs dwergsoorten.
Heb je de gewone hoge, dan zal ik een grotere pot nemen, zo groot als een speciekuip.
Staat de pot overdekt, dan hoeven er geen gaten in, maar staat de pot in de regen, dan wel en dan ook op een schotel zetten.
Neem goede potgrond en iedere week een beetje vloeibare mest.