Wat is het verschil tussen een boom, een struik en een heester?

Hoe werkt dit classificatie-systeem?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin
14.2K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk wil ik beide antwoorden als beste aangeven. Ze beantwoorden beide een deel van de vraag. Moet echter kiezen. Sorry...

Het beste antwoord

Een boom is een vaste plant met een houten stam en een kroon (kruin). Er is geen eensgezindheid over de omschrijving van een boom. De meeste definities noemen hoogte (minimaal vier meter) en het bezitten van één stam.

Een struik of heester (= hetzelfde) is een houtige plant, die zich onmiddellijk boven of reeds in de grond vertakt in een aantal takken, die meer of minder dik kunnen worden. Er wordt dus geen stam gevormd. Struiken worden daardoor niet zo hoog als vele boomsoorten. Zij komen van nature met name langs bosranden voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De taxologie of het indelen van planten bomen enz is het levenswerk van carolus Linnaeus ( 18e eeuw ). toen was er evenwel geen prake van een microscoop, dus zijn werk is gebaserrd op de uitwendige kenmerken en structuren .