Kun je iets doen tegen die opdringerige steekvliegen die rons het zwembad vliegen?

Wij noemden ze vroeger 'blinde vliegen'. Is er bijvoorbeeld een geurtje waar ze niet van houden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.7K

Het beste antwoord

Vliegen houden niet van citroen net als muggen. Er zijn genoeg sticks, sprays, smeersels die je beschermen tegen steekinsekten. Dus smeren maar en ze laten je met rust.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en tijdens het zwemmen?

Andere antwoorden (1)

Officieel heten ze 'dazen' maar ik heb ooit kennis met ze gemaakt onder de naam 'paardevliegen' (was nog ver voor de invoering van de tussen-n...). Ze (alleen de vrouwtjes bijten) gaan op het gezicht af maar ook op de geur. Daar moet je het in een zwembad vooral van hebben want niet te dunne kleding beschermt absoluut ook heel goed. Probeer inderdaad eens de bekende insectenwerende gels, zoals Deet of op citroengeur gebaseerde middelen.