Nut van met water gevulde diepvrieszakjes onder een veranda luifel hangen?

was net eens bij de bomma langs geweest (die niet thuis was, dus kon ik het niet vragen) en zag onder de luifel van de veranda 2 diepvries zakken met water gevuld hangen, dacht eerst aan visjes ofzo maar er zat niets in.

blijkbaar doet het dienst voor iets anders maar wat? het zal dus iets ouderwets zijn neem ik aan

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Amadea
9 jaar geleden
Zullen verzwaarders zijn, om te voorkómen dat de luifel bij windvlagdn opwaait.
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat je daarmee vliegen weghoudt. Of het werkt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja het is voor de vliegen. Maar het werkt bij mij niet. ( misschien heb ik slimme vliegen hier ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ amadea het is geen luifeltje die je zomaar verplaatst hoor
ItisILeClerc
9 jaar geleden
wat is een bomma?
Amadea
9 jaar geleden
Grootmoeder, oftewel oma.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt, door de breking van het licht in het water kunnen de vliegen de deuropening niet vinden, en heb je dus zonder hor minder vliegen binnen

Het beste antwoord

ik heb wel eens gehoord dat ze gebruikt worden om wespen en bijen op afstand te houden, door de reflectie van licht in het water.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het zou prima helpen tegen de vliegen.
Wespen weet ik niet, denk het niet eigenlijk.
Bijen heb je geen last van, die zoeken bloemen
Ivana
9 jaar geleden
+
anneliez
9 jaar geleden
was een gevalletje klok en klepel denk ik, wist dat het tegen een beestje was, maar niet meer tegen welk