Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik een stacaravan stallen op eigen land?

Ik wil graag een stacaravan stallen op eigen grond. Ik heb een grond van circa 1 hectare. Kan ik een stacaravan zonder vergunning stallen op eigen land? Zonder bouwbestemming? Wat zijn hier de regels voor? Bepaalde tijd? Verschil per gemeente? (Ik woon zelf in de gemeente Alphen ad Rijn). Weet iemand wat de regels zijn voor het stallen? (Is niet bedoeld als woonadres oid).

jc54
8 maanden geleden
Hiervoor is gemeentelijke wetgeving van kracht.
TurfGraver
8 maanden geleden
Ja hoor. Dat mag.
https://www.alphens.nl/nieuws/aanhangwagen-caravan-camper-of-trailer-parkeren-dit-zijn-de-regels.html
Inekez1
8 maanden geleden
Wat staat er in het bestemmingsplan over die hectare? Is het bestemd voor wonen/tuin, bedrijven of industrie, dan mag je er waarschijnlijk wel een (verplaatsbare en onbewoonde) stacaravan stallen. Is het agrarische grond of heeft de grond de bestemming natuur of bos, dan mag het niet. Als een stacaravan wel geparkeerd of gestald mag worden, wil dat nog niet zeggen dat er iemand in mag wonen of overnachten. Het hangt allemaal af van de locatie en het doel van de stacaravan wat er wel en niet mag, al dan niet met vergunning. Vrijblijvend checken of je een vergunning nodig hebt doe je hier: https://omgevingswet.overheid.nl/checken/nieuw/stap/1?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

ga eens met de gemeente praten die moeten de regels kennen op eigen erf want het is jou grond
(Lees meer...)
8 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing