Als een buurman zijn tuin erg verwaarloost en je hebt daar last van, is daar dan wat aan te doen?

Hij doet er niets aan en is daar niet over aan te spreken .

een jaar geleden
in: Tuin
1.8K
tinus1969
een jaar geleden
Op welke manier heb je er last van?
tinus1969
een jaar geleden
Huur of koop?
Rieneke1
een jaar geleden
juist zgn verwaarloosde tuinen zijn erg belangrijk voor de biodiversiteit, in tegenstelling tot zgn nette tuinen.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Heb jij je weleens afgevraagd of de beste man het misschien door ziekte het niet meer kan en geen hulp durft te vragen? Heb je het weleens aangeboden om te helpen eventueel met wat extra buren?
SingingCoyote13
een jaar geleden
misschien was het handiger geweest een of meerdere fotos van het euvel bij te voegen zodat we kunnen zien wat er aan schort bij je buurman. we weten namelijk zook oals dwl al zegt niet precies wat de achtergrond situatie is

Antwoorden (1)

Wat is last? "Ik vind het niet mooi" is uiteraard geen last.

Betreft de last doorschietende wortels van bomen of struiken van je buren? Die mag je zonder toestemming verwijderen. De boom of struik mag hierdoor niet in gevaar komen.

Gaat het om overhangende takken? Die mag je aan jouw kant afzagen nadat je de buren behoorlijk de tijd hebt gegeven (een aantal weken) om dat zelf te doen.
een jaar geleden