Zijn er natuurvriendelijke manieren om onkruid te doden in je grasmat?

Klaver, soort aardbei en veel mos.

2 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Inekez1
2 jaar geleden
De meest natuurlijke, gemakkelijke en goedkope manier is om gewoon te accepteren dat je gazon geen monocultuur is. Wat er ook groeit, het is allemaal groen en je kunt het eenvoudig kort houden met de grasmaaier. Nog makkelijker en natuurlijker: niet te vaak maaien. Dan krijg je allerlei bloemetjes (van klaver, wilde aardbei maar ook madeliefjes e.d.) in je tuin.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik had last van mos, moest het verticuteren en kalk strooien om het mos te verwijderen volgens het tuincentrum, dat is ook gelukt.
Voor je klaver en aardbei weet ik het niet, dus huppel even een tuincentrum binnen voor advies.
Rieneke1
2 jaar geleden
Zeker klaver is erg waardevol voor de bijtjes, dus dat verwijderen is sowieso niet zo natuurvriendelijk.
tinus1969
2 jaar geleden
Mos is gevoelig om zuurgraad en doorluchting bodem. Dat kun je verbeteren.

Antwoorden (1)

De meest ntuurvriendelijke manier om van onkruid af te komen is wieden. Zonodig met een mesje lossteken.